قالیباف: حق انتقاد از خود را نداریم

کدخبر: ۳۴۲۷۸۱
رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سخنان انتقادی رییس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: باید به وظیفه ای که به ما محول شده به درستی عمل کنیم. اگر مردم از مسئولان هم نقد بشنوند چه کسی باید مشکلات را حل کند؟
قالیباف: حق انتقاد از خود را نداریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کنایه محمدباقر قالیباف به آن بخش از سخنان محمد قمی بود که دستگاه های فرهنگی را به "شلختگی" متهم کرد. رییس سازمان تبلیغات اسلامی به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن مجلس حضور یافته بود.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سخنان رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما در تریبون حق انتقاد از خود را نداریم جایی که وظیفه‌ای به ما محول شده باید به درستی به‌آن عمل کنیم نکته ای که گفتید حق و بجاست اما چه کسی باید مشکلات را حل کند غیر از من و شما که مسئولیت داریم.

قالیباف اظهارداشت: مردم از ما انتظار دارند که مشکلات آنها را حل کنیم. همه باید دست به دست هم داده مشکلات را حل کنیم اگر مردم از مسئولان هم نقد بشنوند چه کسی باید مشکلات را حل کند.

حجت الاسلام محمد قمی که به همراه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی در کشور مانند ۸۰ هزار مسجد، ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد، ۹۰ هزار هیات مذهبی و چهار هزار موسسه قرآنی گفت: در مظلومیت فرهنگ همین بس که بودجه اندک دستگاه‌های فرهنگی با شلختگی دستگاه‌ها و روشن نبودن شرح وظایف، بارهای آنها بر زمین مانده است.

وی خطاب به نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: شما نمایندگان مردم هستید و باز کردن بخشی از این گره‌ها مربوط به فرهنگ است ولی گره‌های بزرگ در عالم اقتصاد و امنیت با فرهنگ حل می‌شود و این همان مکتب امام خمینی (ره) است. ما گره گشایی فرهنگ را باور نکردیم در حالی که اگر می خواهیم از کالاهای داخلی حمایت کنیم، باید بدانیم که این موضوع یک مساله فرهنگی است.

قمی با اشاره به مظلومیت فرهنگ گفت: در شهریور سال ۸۶ در جلسه هیات دولت و بعد از گزارش احمدی نژاد رهبر انقلاب فرمود فرهنگ حقیقتا مظلوم است و ایشان شواهدی آوردند که یکی از آنها این است که در گزارش رئیس جمهوری مجال گزارش دادن در اولویت بندی‌ها برای فرهنگ نشد.

وی ادامه داد: نه رهبر انقلاب که هر دلسوزی این استقبال پرشور نمایندگان مجلس را برای کمیسیون فرهنگی بیند، به یاد مظلومیت فرهنگ کشور می افتد. شورای عالی انقلاب فرهنگی چهار ماه است که تشکیل نشده و شورای عالی فضای مجازی تشکیل نمی‌شود. سند مهندسی فرهنگی به دستور رهبر انقلاب بیش از ۴۰ جلسه را به خود اختصاص می‌دهد، بعد از چند سال کش و قوس تصویب می‌شود و سند مصوب شورا که باید در سبد اولویت‌ها قرار می‌گرفت، بعد از پنج شش سال روی زمین می‌ماند و هیچ اتفاقی برای آن نمی‌افتد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: کل بودجه فرهنگ کشور زیر نیم درصد است یعنی تقریبا بودجه ساخت بیش از ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه می‌باشد. از مظلومیت فرهنگ یک گام جلوتر این است که اندک بودجه دستگاه‌های فرهنگی با شختلگی و تشتت دستگاه‌های فرهنگی و روشن نبودن شرح وظایف با بارهای بزرگ بر زمین مانده روبرو است.

وی یادآورشد: مسجد که سنگر است و قرار است گره‌ها را باز کند دارای ۱۱ یا ۱۲ دستگاه متولی است و باید دید وضعیت ۸۰ هزار مسجد در کشور چگونه است؟

قمی ادامه داد: سال ۹۰ رهبر فرمود ۱۰ میلیون حافظ قرآن می‌خواهیم و بسیاری از کشورهای دنیا به بالاتر از این آمار دست پیدا کرده اند. حدود یک دهه از این موضوع گذشته است. چندین دستگاه همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی و بسیاری از دستگاه های دیگر بودجه قرآنی می گیرند، بفرمایید چند درصد از این ۱۰ میلیون حافظ محقق شده است؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید