تصاویرهتلی که در آن کرونا منتقل نمی‌شود

کدخبر: ۳۴۲۸۰۱
اقتصادنیوز :‌ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیرانی کشور در خصوص هتل‌های کپسولی گفت: مسافران هیچ نگرانی در مورد احتمال انتقال کرونا هنگام استفاده از این هتل‌ها نداشته باشند.
تصاویرهتلی که در آن کرونا منتقل نمی‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،حسین اربابی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیرانی کشور درباره جزئیات استفاده از هتل‌های کپسولی اظهار داشت: این هتل‌ها برای اقامت‌های کوتاه‌مدت بسیار مناسب هستند که در حال حاضر ۲۰۰ مورد آنها از خارج از کشور خریداری شده و اولین هتل کپسولی روز گذشته در وزارت میراث فرهنگی جانمایی شد.

وی افزود: استفاده از این هتل‌ها برای مسافران و حتی سرمایه‌گذاران بسیار مقرون به صرفه است و با محیط‌های مختلفی از جمله محیط‌های بیمارستانی که همراهان بیماران مکان استقرار ندارند و گاهی مجبور به استفاده از چادر در کنار خیابان هستند، مناسب است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیرانی کشور با اشاره به اینکه هتل‌های کپسولی به دلیل دارا نبودن سازه سنگین به محیط زیست آسیبی نمی‌رساند، ادامه داد: اولویت ما در جانمایی این هتل‌های کپسولی در اکوکمپ‌ها و به عبارتی کمپ‌های طبیعت‌گردی در استان‌های مختلف است. همچنین در محیط‌های فرودگاهی و پایانه‌های مسافربری که احتمال دارد پرواز مسافران با تأخیر همراه شود، قابل استفاده است.

اربابی با اشاره به اینکه هنوز هتل‌های کپسولی در کشور توزیع نشده است، گفت: در حال نقطه‌یابی برای استقرار این هتل‌ها هستیم و پس از مشخص شدن ارزیابی‌ها اقدام مناسب صورت می‌گیرد و پیش‌بینی می‌کنیم از ابتدای فصل پاییز شاهد حضور پررنگ هتل‌های کپسولی در سراسر کشور باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به وضعیت شیوع کرونا امکان استفاده از هتل‌های کپسولی وجود دارد؟ گفت: مردم هیچ نگرانی در استفاده از هتل‌های کپسولی نداشته باشند چرا که تنها در مدت زمان ۱۵ دقیقه امکان ضدعفونی کامل هتل کپسولی و تعویض ملحفه و تشک آن وجود دارد. 

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیرانی کشور در مورد هزینه استفاده از هتل‌های کپسولی گفت: نرخ استفاده از این هتل‌ها هنوز نهایی نشده است ولی اگر هتل‌ها در داخل کشور تولید شود قطعا هزینه‌های استفاده از آن نیز کمتر خواهد شد. البته در حال حاضر قطعات هتل‌های کپسولی از خارج از کشور تهیه می‌شود و مونتاژ آن در ایران صورت می‌گیرد.

اربابی تصریح کرد: هتل‌های کپسولی ارزان‌ترین هتل اقامتی محسوب می‌شوند که تأسیسات گردشگری کوتاه‌مدت در آن وجود دارد. البته برای اقامت بلندمدت استفاده از هتل کپسولی توصیه نمی‌شود. 

وی با اشاره به اینکه هتل‌های کپسولی به صورت انفرادی و حداکثر دو نفره قابل استفاده است، گفت: می‌توان هتل‌ها را تا ۱۰ طبقه روی هم قرار داد البته به شرطی که فضای محیط زیست را خدشه‌دار نکند در حال حاضر نظرمان بر روی دو طبقه بودن این هتل‌ها است که بسته به محل کاربری آن ممکن است تا ۱۰ طبقه گسترش یابد.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیرانی کشور گفت: ارتفاع هتل کپسولی یک و نیم متر و عرض آن حدود ۲ متر و ۲۰ سانتی‌متر  است و تجهیزات این هتل‌ها شامل دستگاه تهویه هوا، کنترل پنل برای نورها، آینه، مانیتور، رادیو و ساعت است که تجهیزاتی همچون سرویس بهداشتی، دوش و یخچال در ازای تأمین گروهی کپسول به صورت مجزا در نظر گرفته می‌شود. به طور مثال هر ۲۰ کپسول یک سرویس دوش حمام و یخچال خواهد داشت.

وی افزود: فضای یخچالی هتل‌های کپسولی مانند صندوق امانات خواهد بود و کلید آن مثل هتل‌ها کارتی است. 

اربابی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار اصلی در مورد هتل‌های کپسولی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی است گفت: ما قصد توسعه استفاده از این اقامتگاه‌ها را داریم تا مردم از گردشگری لذت ببرند و به نوعی درحوزه اقامت تنوع ایجاد شود.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیرانی کشور یادآور شد: امنیت هتل‌های کپسولی نیز پیش‌بینی شده و همه ضوابط و مقررات استفاده از ان مشابه سایر هتل‌ها است. همچنین ما برنامه‌هایی داریم که این هتل‌ها در سراسر کشور توزیع شود و پیش‌بینی می‌کنیم طی ۶ سال آینده این موضوع محقق شود.

وی در مورد قیمت هتل‌های کپسولی گفت: قیمت تمام شده این هتل‌ها در ایران حدود ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است و از آنجایی که در حال حاضر از خارج از کشور تهیه می‌شود نرخ خرید کپسول ارتباط تنگاتنگی با نرخ دلار و ارز دارد. 

اربابی با اشاره به اینکه هتل‌های کپسولی قابلیت پذیرش مسافران خارجی را هم دارد، گفت: از نقاطی که در نظر داریم هتل کپسولی را مستقر کنیم در اکوکمپ‌های تهران از جمله انتهای بزرگراه لشکری، حوالی دماوند و فیروزکوه است. البته روز گذشته اولین هتل کپسولی در جهت استفاده در وزارت میراث فرهنگی استقرار یافت. 

13990325000051_Test_PhotoL

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید