هشدار نسبت به بازگشت بحران کرونا به قم

کدخبر: ۳۴۲۸۷۳
اقتصادنیوز: محمدرضا قدیر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار کرد: موضوع کرونا هنوز جدی است و شاهد رشد موارد ابتلا و بستری در سطح شهر قم هستیم.
 
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وی با بیان اینکه عدم رعایت مسائل بهداشتی و عدم استفاده از ماسک و دستکش موجب انتقال ویروس می‌شود، خاطرنشان کرد: رفتار ویروس کرونا تغییر نکرده و هنوز همان علائم و رفتار‌ها را از ویروس شاهدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: نگران مسافرت‌ها به قم هستیم و این مسافرت‌ها موجب می‌شود تا افرادی که ناقل هستند بار دیگر ویروس را در سطح شهر گسترش دهند.

وی یادآور شد: موضوع قرنطینه شدن مهم است و اگر فردی مبتلا به کرونا می‌شود باید حتما فرآیند قرنطینه شدن وی رصد شود تا دیگران مبتلا نشوند.

قدیر گفت: رعایت فاصله گذاری و حفاظت فردی که در فروردین ۸۰ درصد بود الان به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به میزان پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی قم اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و پنجم خرداد ماه، ۳۱ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا پذیرش شده که از ۱۶ نفر از این تعداد بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ۱۵ نفر از بیماران بستری به دلیل کرونا از مراکز درمانی مرخص شدند گفت: در حال حاضر ۱۲۵ نفر بستری مشکوک به کرونا در قم بوده که حال ۴۰ نفر آن‌ها وخیم است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید