اعلام علت ممانعت از ورود بیرانوند به اتحادیه اروپا

کدخبر: ۳۴۲۹۳۱
بیرانوند از فرودگاه برگشت با جت شخصی نیامدند! دنیای اقتصاد : درحالی‌که باشگاه پرسپولیس تلاش زیادی داشت تا بلکه بتواند تا پایان بازی‌های باقی‌مانده فصل اخیر دروازه‌بان خود را حفظ کند اما این بازیکن برخلاف خواسته باشگاه علاقه‌ای به این کار نداشت. بیرانوند حالا بازیکن تیم آنتورپ است و فصل آینده را در این تیم بلژیکی بازی خواهد کرد. درخواست مدیران پرسپولیس برای حضور موقت او هم از سوی باشگاه بلژیکی رد شد و سرانجام اعلام شد بیرانوند بامداد یکشنبه راهی این کشور خواهد شد. بیرانوند اما در فرودگاه کشورمان با مشکل مواجه شد تا پروازش به این کشور به تعویق بیفتد. با جت شخصی نیامدند! این بازیکن به‌خاطر قانون اتحادیه اروپا نتوانست سوار هواپیمای قطری شود و مجبور به بازگشت به خانه‌اش شد، اتفاقی که عصبانیت شدید او را به همراه داشت.گفته می‌شود شرایط سخت اتحادیه اروپا برای ورود به کشورهای این قاره به‌خاطر ویروس کرونا، بیرانوند را ممنوع‌الورود کرده و اجازه سفر به وی داده نشده است. بیرانوند حالا از مسوولان باشگاه پرسپولیس خواسته هرچه سریع‌تر با مذاکره با باشگاه آنتورپ مشکل او را حل کنند تا بتواند در اولین فرصت راهی بلژیک شود. نکته ماجرا البته این است که باشگاه آنتورپ از قبل برای بیرانوند بلیت هواپیما تهیه کرده بود اما حالا سوالی که پیش آمده این است که این باشگاه از قوانین اتحادیه اروپا در مورد سفر در روزهای کرونا بی‌اطلاع بوده یا در این مورد ناهماهنگی به‌وجود آمده است؟ وکیل بیرو درخصوص این مساله صحبت و تاکید کرده شاید در ادامه یک مشکل دیگر هم گریبان این بازیکن را بگیرد. او در این خصوص به خبرگزاری فارس گفته: «این اتفاق به‌دلیل بسته بودن پروازها و قوانین اتحادیه اروپا رخ داد. البته باشگاه آنتورپ به ما اعلام کرده بود که هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و حتی با پلیس هم هماهنگ کرده‌ایم اما آنها نتوانستند زمینه‌ساز این سفر شوند. قرار بود بیرانوند به قطر برود و از قطر به آمستردام سفر کند و در این شهر به استقبال او بیایند اما پلیس آمستردام موافقت نکرد و دیشب این موضوع را اعلام کرد. طبق قوانین تنها کسانی می‌توانند به اروپا سفر کنند که مجوز اقامت داشته باشند. تنها مشکلی که ممکن است در آینده به‌وجود بیاید درخصوص حقوق ماه‌های اول بیرانوند است که شاید با تاخیر پرداخت شود.» بیرانوند چند روز پیش و مقابل فدراسیون فوتبال درخصوص اهمیت خود برای باشگاه آنتورپ به شوخی خطاب به خبرنگاران گفته بود: «نگران نباشید اگر مشکلی پیش آمد مدیر باشگاه با جت شخصی به استقبال من خواهد آمد.» حالا باید دید مدیر این باشگاه در آینده برای استقبال از بازیکن جدید خود از جت شخصی‌اش استفاده خواهد کرد یا او به شکل دیگری خود را به مسوولان معرفی خواهد کرد! بیرانوند طبق قوانین فیفا می‌تواند تا پایان مسابقات داخلی در تیمش حضور داشته باشد و بعد در تیم جدید حاضر شود. به این ترتیب باید دید مدیران پرسپولیس تا زمان پرواز «بیرو» می‌توانند او و باشگاه بلژیکی را متقاعد به ماندن کنند یا خیر. جالب اینکه آنتورپ اخیرا نیز یک دروازه‌بان فرانسوی را به خدمت گرفته تا رقابت برای به‌دست آوردن پیراهن شماره یک این تیم افزایش پیدا کند.

به گزارش اقتصادنیوز بیرانوند حالا بازیکن تیم آنتورپ است و فصل آینده را در این تیم بلژیکی بازی خواهد کرد. درخواست مدیران پرسپولیس برای حضور موقت او هم از سوی باشگاه بلژیکی رد شد و سرانجام اعلام شد بیرانوند بامداد یکشنبه راهی این کشور خواهد شد. بیرانوند اما در فرودگاه کشورمان با مشکل مواجه شد تا پروازش به این کشور به تعویق بیفتد.

 با جت شخصی نیامدند!

این بازیکن به‌خاطر قانون اتحادیه اروپا نتوانست سوار هواپیمای قطری شود و مجبور به بازگشت به خانه‌اش شد، اتفاقی که عصبانیت شدید او را به همراه داشت.گفته می‌شود شرایط سخت اتحادیه اروپا برای ورود به کشورهای این قاره به‌خاطر ویروس کرونا، بیرانوند را ممنوع‌الورود کرده و اجازه سفر به وی داده نشده است. بیرانوند حالا از مسوولان باشگاه پرسپولیس خواسته هرچه سریع‌تر با مذاکره با باشگاه آنتورپ مشکل او را حل کنند تا بتواند در اولین فرصت راهی بلژیک شود.

نکته ماجرا البته این است که باشگاه آنتورپ از قبل برای بیرانوند بلیت هواپیما تهیه کرده بود اما حالا سوالی که پیش آمده این است که این باشگاه از قوانین اتحادیه اروپا در مورد سفر در روزهای کرونا بی‌اطلاع بوده یا در این مورد ناهماهنگی به‌وجود آمده است؟

وکیل بیرو درخصوص این مساله صحبت و تاکید کرده شاید در ادامه یک مشکل دیگر هم گریبان این بازیکن را بگیرد. او در این خصوص به خبرگزاری فارس گفته: «این اتفاق به‌دلیل بسته بودن پروازها و قوانین اتحادیه اروپا رخ داد. البته باشگاه آنتورپ به ما اعلام کرده بود که هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و حتی با پلیس هم هماهنگ کرده‌ایم اما آنها نتوانستند زمینه‌ساز این سفر شوند. قرار بود بیرانوند به قطر برود و از قطر به آمستردام سفر کند و در این شهر به استقبال او بیایند اما پلیس آمستردام موافقت نکرد و دیشب این موضوع را اعلام کرد. طبق قوانین تنها کسانی می‌توانند به اروپا سفر کنند که مجوز اقامت داشته باشند. تنها مشکلی که ممکن است در آینده به‌وجود بیاید درخصوص حقوق ماه‌های اول بیرانوند است که شاید با تاخیر پرداخت شود.» بیرانوند چند روز پیش و مقابل فدراسیون فوتبال درخصوص اهمیت خود برای باشگاه آنتورپ به شوخی خطاب به خبرنگاران گفته بود: «نگران نباشید اگر مشکلی پیش آمد مدیر باشگاه با جت شخصی به استقبال من خواهد آمد.» حالا باید دید مدیر این باشگاه در آینده برای استقبال از بازیکن جدید خود از جت شخصی‌اش استفاده خواهد کرد یا او به شکل دیگری خود را به مسوولان معرفی خواهد کرد! بیرانوند طبق قوانین فیفا می‌تواند تا پایان مسابقات داخلی در تیمش حضور داشته باشد و بعد در تیم جدید حاضر شود. به این ترتیب باید دید مدیران پرسپولیس تا زمان پرواز «بیرو» می‌توانند او و باشگاه بلژیکی را متقاعد به ماندن کنند یا خیر. جالب اینکه آنتورپ اخیرا نیز یک دروازه‌بان فرانسوی را به خدمت گرفته تا رقابت برای به‌دست آوردن پیراهن شماره یک این تیم افزایش پیدا کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید