خط و نشان مجلسی ها برای وزاری روحانی شروع شد

کدخبر: ۳۴۲۹۶۰
اقتصادنیوز :‌نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت :‌جلس یازدهم به دنبال استفاده حداکثری از ابزار نظارتی‌اش است هر کدام از وزرا که سرعت لازم را نداشته باشد زودتر مورد خطاب و عتاب مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرند.
خط و نشان مجلسی ها برای وزاری روحانی شروع شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،عباس مقتدایی اظهار کرد: دولت باید حضور مستمر وزرا در مجلس شورای اسلامی و همراهی آنها با نمایندگان برای حل مشکلات مردم را به عنوان اصل اساسی مدنظر قرار دهد. مجلس یازدهم مجلسی منفعل و غیرچابک نیست.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم در روزهای اولیه کارش تلاش کرد تا با دعوت از وزرا، معاونان رییس جمهور و سایر مسئولان به بررسی وضعیت موجود کشور پرداخته و راهکارهایی را به دولت ارائه کند، اما در همین ایام حضور معاونان پارلمانی وزرا در مجلس شورای اسلامی بسیار کمرنگ بوده معتقدم باید معاونان پارلمانی به خصوص معاون پارلمانی رییس جمهور فعالانه عمل کند. در این باره گزارشی طی چند روز آینده به مردم می‌دهم.

به گفته وی غیبت معاونان پارلمانی در مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد آن وزارتخانه نتوانسته در جهت تعامل با مجلس برنامه‌ریزی کند، لذا باید تقویت ارتباط دولت و مجلس شورای اسلامی به عنوان خط اصلی دنبال شود در این راه استفاده از ابزارهای نظارتی مجلس هم می‌تواند راه‌های خطا را به سرعت مشخص کرده و تذکرات نظارتی را به مجموعه دولت دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش تعامل دولت با مجلس شورای اسلامی در انتقال مطالبات مردم به دولت تاثیر مستقیم دارد شاید بخشی از استیضاح‌ها از وزرا هم به دلیل عدم تعامل و پاسخگویی باشد.

مقتدایی در پایان گفت: مجلس یازدهم به دنبال استفاده حداکثری از ابزار نظارتی‌اش است هر کدام از وزرا که سرعت لازم را نداشته باشد زودتر مورد خطاب و عتاب مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید