سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران؛ فوتی‌ها 3رقمی باقی‌ماند/ افزایش تعداد شهرهای وضعیت قرمز

کدخبر: ۳۴۳۰۵۰
اقتصادنیوز؛ سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸ هزار و ۹۵۰ نفر جان خود را از دست داده اند.
آخرین آمار رسمی کرونا در ایران؛ فوتی‌ها 3رقمی باقی‌ماند/ افزایش تعداد شهرهای وضعیت قرمز

به گزارش اقتصادنیوز؛ سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۶ خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید،۸۴۲ نفر مورد بستری و ۱۶۰۷ نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸ هزار و ۹۵۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

سادات لاری بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۷۶۵ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۱۹۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای خوزستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند. در تهران، خراسان رضوی و بوشهر موارد بستری در حال افزایش است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید