کرونا 8 میلیون نفری شد

کدخبر: ۳۴۳۱۱۲
اقتصادنیوز؛ مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از ۸ میلیون نفر فراتر رفته است
کرونا 8 میلیون نفری شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وبگاه «وُرلد میترز» که آمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در جهان را اعلام می‌کند، امروز دوشنبه اعلام کرد که تاکنون ۸ میلیون و ۷ هزار و ۷۱۷ نفر در سراسر جهان به ویروس جدید کرونا «کووید-۱۹» مبتلا شده‌اند.

بر اساس اعلام این وبگاه، آمریکا از حیث تعداد بیماران کرونایی در جایگاه اول جهان قرار دارد. تاکنون در آمریکا ۲ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۲۲۸ مورد ابتلا به کووید-۱۹ ثبت شده است.

طبق این آمار برزیل با ۸۶۷ هزار و ۸۸۲ نفر، روسیه با ۵۳۷ هزار و ۲۱۰ نفر، هند با ۳۳۲ هزار و ۷۸۳ نفر، انگلیس با ۲۹۵ هزار و ۱۶۲ نفر، اسپانیا با ۲۹۱ هزار و ۸ نفر، ایتالیا با ۲۳۶ هزار و ۹۸۹ نفر، پرو با ۲۲۹ هزار و ۷۳۶ نفر، آلمان با ۱۸۷ هزار و ۶۷۱ نفر و ترکیه نیز با ۱۷۸ هزار و ۲۳۹ نفر در رده‌های بعدی قرار دارند.

همچنین در شیلی ۱۷۴ هزار و ۲۹۳ نفر، در فرانسه ۱۵۷ هزار و ۲۲۰ نفر، در مکزیک ۱۴۶ هزار و ۸۳۷ نفر، در پاکستان ۱۴۴ هزار و ۴۷۸ نفر، در عربستان سعودی ۱۲۷ هزار و ۵۴۱ نفر، در کانادا ۹۸ هزار و ۷۸۷ نفر، در بنگلادش ۸۷ هزار و ۵۲۰ نفر٬ در چین ۸۳ هزار و ۱۸۱ نفر، در قطر ۷۹ هزار و ۶۰۲ نفر، در آفریقای جنوبی ۷۰ هزار و ۳۸ نفر٬ در بلژیک ۶۰ هزار و ۲۹ نفر، در بلاروس نیز ۵۳ هزار و ۹۷۳ نفر و در سوئد ۵۱ هزار و ۶۱۴ و در کلمبیا نیز ۵۰ هزار و ۹۳۹ تن به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

بر این اساس، تا کنون ۴ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۷۰۴ نفر از بیماران کرونایی در جهان بهبود یافته و ۳ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۱۶۴ تن تحت درمان قرار دارند. ۴۳۵ هزار و ۸۴۹ تن در سراسر جهان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

گفتنی است ویروس کرونا نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان، مرکز استان هوبئی چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در بیش از ۲۱۰ کشور تبدیل به بیماری «همه‌گیر جهانی» شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید