یافته‌های یک نظرسنجی بین‌المللی: واکنش چین به کرونا بهتر از آمریکا بود

کدخبر: ۳۴۳۱۲۱
اقتصادنیوز : نتایج یک نظرسنجی بین‌المللی نشان داد، تعداد افرادی که فکر می‌کنند چین واکنش بهتری به همه‌گیری کووید-۱۹ داشته، از آن‌هایی که گمان می‌کنند ایالات متحده عملکرد بهتری داشته، بیشتر است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، نظرسنجی از بیش از ۱۲۰ هزار تن از ۵۳ کشور توسط اندیشکده و شرکت نظرسنجی آلمانی تحت عنوان «دالیا ریسرچ» نشان می‌دهد، حتی در کشور‌های دموکراتیک، ۴۵ درصد از مردم گمان می‌کنند دولت‌هایشان در دوران همه‌گیری کرونا آزادی‌های بسیاری را محدود کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، آندرس فوگ راسموسن، رئیس ائتلاف بنیاد دموکراسی‌ها که سابقا دبیرکل ناتو بود، گفت: کووید-۱۹ یک آزمونی برای دموکراسی است. این امر باید همچون زنگ بیدارباشی برای رهبران دموکراتیک عمل کند که مردم دموکراسی و آزادی بیشتری بعد از کووید-۱۹ می‌خواهند.

بیش از ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بین‌المللی معتقدند، چین به خوبی به این پاندمی واکنش نشان داده است؛ در حالی که یک‌سوم شرکت‌کنندگان از سراسر جهان فکر می‌کنند واکنش ایالات متحده بهتر و اثرگذارتر بوده است.

این نظرسنجی نشان داد که بیشتر چینی‌ها گمان می‌کنند ایالات متحده تأثیری منفی بر دموکراسی در سطح جهانی داشته است.

یونان، تایوان، ایرلند، کره‌جنوبی، استرالیا و دانمارک جزو کشور‌هایی بودند که بخش عمده‌ای از مردمانشان معتقدند، دولت‌های آن‌ها به خوبی به این بحران واکنش نشان داده است. در مقابل بخش عمده‌ای از شهروندان در برزیل، فرانسه، ایالات متحده، ایتالیا و انگلیس بر این باورند که دولت‌هایشان به شکل بدی این وضعیت را مدیریت کرده‌اند.

از سوی دیگر، بخش دیگری از نتایج این نظرسنجی بین‌المللی نشان داد، اکثریت شرکت‌کنندگان در جهان فکر می‌کنند که ممکن است یا تا حدی احتمال دارد که یک قدرت خارجی روی نتایج انتخابات بعدی آن‌ها تأثیر بگذارد.

دو کشوری که کمترین نگرانی را درباره مداخله خارجی داشتند، چین و روسیه بودند. در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها گمان می‌کنند که مداخله، «بسیار محتمل» یا «تا حدی محتمل» است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید