ترامپ با تاکید بر خروج ۱۰ هزار نظامی آمریکا از آلمان؛ تا پول ندهید برنمی‌گردیم!

کدخبر: ۳۴۳۱۶۴
اقتصادنیوز: رییس جمهوری آمریکا تایید کرد که حدود ۱۰ هزار نفر از نیروهای نظامی این کشور از آلمان خارج می‌شوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازخبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بامداد سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در کاخ سفید تایید کرد که شمار نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان به ۲۵ هزار نفر کاهش خواهد یافت.

 

ترامپ در توضیح این اقدام از آلمان به دلیل عدم پرداخت میزان کافی از سهم خود از بودجه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انتقاد کرده و گفت تا زمانی که برلین سهم خود را پرداخت نکند، نیروهای آمریکایی از این کشور خارج خواهند شد.

پیشتر رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که ترامپ قصد دارد به ارتش آمریکا دستور دهد تا حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی این کشور را از آلمان خارج کند.
در حال حاضر ۳۴ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در آلمان حضور دارند که در پی اجرای دستور ترامپ، شمار این نیروها به ۲۵ هزار نفر کاهش می‌یابد.
یک مقام آمریکایی پیشتر به خبرگزاری رویترز گفت که «مارک مایلی» رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا چندین ماه روی این طرح کار کرده و این اقدام، ارتباطی به تنش میان ترامپ و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ندارد. 
یک مقام دیگر آمریکایی گفته بود که برخی نیروهایی که از آلمان خارج می‌شوند به آمریکا باز خواهند گشت و برخی دیگر به لهستان و سایر کشورهای متحد واشنگتن فرستاده می‌شوند.
خروج بخشی از نیروهای آمریکایی از آلمان احتمالاً اروپایی‌ها را نسبت به تعهدات نظامی واشنگتن  در قبال اروپا نگران می‌کند.
خروج این نیروها فصل دیگری از تنش میان آمریکا و آلمان را نشان می‌دهد. دولت ترامپ از هنگامی که بر سر کار آمده است برلین را تحت فشار قرار داده تا بودجه نظامی خود را افزایش دهد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید