شبکه‌های اینترنت و تلفن همراه در آمریکا مختل شدند

کدخبر: ۳۴۳۱۹۱
اقتصادنیوز: شماری از بزرگترین ارایه‌دهندگان خدمات تلفن همراه در آمریکا روز دوشنبه دچار اختلال شدند که با قطع گسترده ارتباطات تلفنی و دسترسی به اینترنت همراه در سراسر این کشور همراه بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، تارنمای Downdetection که وضعیت ارتباطات تلفن همراه و اینترنت همراه را بررسی می‌کند اعلام کرد که روز دوشنبه گزارش‌هایی مبنی بر اختلال و قطعی در شبکه تلفن همراه T-Mobile آمریکا دریافت کرده است.

به گفته این تارنما، دست کم ۱۰۰ هزار نفر از مشتریان این شرکت که بیش از ۸۲ میلیون مشترک در آمریکا دارد، از ایالت‌های مختلف این کشور شاهد اختلال در ارتباطات همراه خود و قطعی اینترنت بوده‌اند.

این اختلال گسترده که همزمان با برگزاری تظاهرات و اعتراض‌های سراسر در آمریکا علیه نژادپرستی و تبعیض علیه سیاهپوستان روی داد، در کاربران دیگر شبکه‌های تلفن همراه این کشور از جمله Verizon و AT&T نیز گزارش شده است.

شرکت تی‌موبایل اختلال در شبکه‌های خود را تایید کرد اما جزئیاتی درباره دلایل آن اعلام نکرد. دیگر شبکه‌های تلفن همراه که کاربران گزارش اختلال در آن‌ها را داده بودند، چنین چیزی را انکار کرده و آن را ناشی از مشکلات در شبکه تی‌موبایل دانستند.

برخی گمانه‌هایی مبنی بر حملات سایبری توزیع‌شده بندآوری خدمات (DDoS) مطرح کردند که براساس آن گروهی از هکرها اقدام به انتقال انبوهی از اطلاعات می‌کنند تا ظرفیت شبکه را با هجوم ناگهانی اطلاعات پر کرده و باعث اختلال در عملکرد آن شوند.

اما هیچ منبع معتبر یا مقام رسمی چنین حمله را تایید نکرده و برخی کاربران نیز صحبت آن را زیر سوال بردند.

قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست توسط پلیس آمریکا که ششم خرداد در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا رخ داد، باعث بروز تظاهرات گسترده‌ای شد که هنوز ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید