اولویت شهید ابومهدی المهندس چه بود؟

کدخبر: ۳۴۳۲۰۵
اقتصاد نیوز: مدیر رسانه حشد شعبی عراق با تاکید بر اینکه مساله فلسطین از اولویت‌های شهید ابومهدی المهندس، نائب رئیس سابق این سازمان بود، او را شخصیت منحصر به فرد و تکرارناپذیر خواند.
اولویت شهید ابومهدی المهندس چه بود؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، مهند العقابی، مدیر رسانه‌ حشد شعبی عراق در گفتگویی ویژه با شبکه خبری المیادین ضمن تاکید بر اینکه حشد شعبی پس از شهادت ابومهدی المهندس هم باقی است و قدرت آن افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: المهندس همواره تاکید می‌کرد که داعش یک وسیله است و مشکل اصلی با آمریکا و اسرائیل است.

العقابی با اشاره به اینکه المهندس شخصیتی منحصر به فرد و تکرار ناپذیر است، گفت: او کسی بود که پس از فروپاشی کشور در سال ۲۰۱۴ برای نبردها برنامه‌ریزی کرده و آنها را مدیریت می کرد.

مدیر رسانه حشد شعبی عراق درباره شهید المهندس گفت: او اولین کسی بود که فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی قدر را لبیک گفت اما رسانه‌های غربی و عربی با اشغال داعش افکار عمومی را گمراه کرده و اینگونه القا کردند که او فردی طایفه‌گرا است.

او تاکید کرد: آنچه المهندس بر جای گذاشت، ساختار و مجموعه‌ای از اصول و معیارهایی است که نسل‌ها یکی پس از دیگری از آن استفاده خواهند کرد.

العقابی در ادامه گفت: شهید المهندس به یک اصل اعتقاد داشت که فرمانده باید در خطوط مقدم درگیری پیشتاز نیروهای خود باشد و مساله فلسطین نیز از اولویت‌های او بود.

حسن لافی، نویسنده فلسطینی نیز درباره شهید المهندس گفت که او قدرت بالایی در نابودی داعش و تقویت محور مقاومت داشت، به این ترتیب عراق به میدان جدیدی برای مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل تبدیل شد.

همچنین صلاح الداوودی، نویسنده تونسی در گفتگو با المیادین درباره شهید المهندس اظهار کرد: شهید المهندس برای تونس شبیه به شهدایی بود که با استعمار فرانسه مقابله کردند و ما او را آزادگر منطقه می‌دانستیم.

الداوودی افزود:‌ ما در تونس این پاسخ استراتژیک را تلاشی برای تضعیف دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) و بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) و نیز بیرون کردن نیروهای آمریکایی از عراق تعبیر می کردیم.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید