واکنش دیده‌بان حقوق بشر به حذف نام ائتلاف سعودی از فهرست سیاه کشتار کودکان

کدخبر: ۳۴۳۲۰۹
اقتصاد نیوز: دیده‌بان حقوق بشر گزارش سالیانه دبیرکل سازمان ملل درباره کشتار کودکان و قرار ندادن نام عربستان در فهرست "ننگ" کشتار کودکان را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای نسبت به گزارش سالیانه آنتونیو گوترش درباره کشتار کودکان و خارج کردن نام ائتلاف متجاوز عربی از فهرست سیاه کشار و آسیب رساندن به کودکان و همچنین قرار ندادن ریاض در این فهرست به عنوان سرکرده ائتلاف مذکور انتقاد کرد.

دیده‌بان حقوق بشر در این بیانیه گوترش را به نادیده گرفتن نقض‌های صورت گرفته توسط کشورهای قدرتمند ازجمله روسیه، آمریکا و رژیم صهیونیستی متهم کرد.

در این بیانیه آمده است: گوترش در گزارش سالیانه خود اعلام کرده ائتلاف تحت رهبری عربستان مسئول کشتار ۲۲۲ کودک یمنی طی سال ۲۰۱۹ است، اما نام آن را از فهرست سیاه کشتار کودکان خارج کرد.

دیده‌بان حقوق بشر در ادامه این بیانیه تأکید کرد: رویکرد دبیرکل سازمان ملل در فهرست کشتار کودکان با درخواست های وی برای تلاش در زمینه حقوق بشر در تعارض است و شبهاتی را درباره پایبندی او به مجازات علنی ناقضان حقوق کودکان به وجود می‌آورد.

در همین حال، مدیر بخش دفاع از حقوق کودکان دیده‌بان حقوق بشر در واکنش به گزارش گوترش تأکید کرد: دبیرکل سازمان ملل با خارج کردن نام ائتلاف سعودی علی‌رغم تداوم کشتار کودکان توسط این ائتلاف، "ننگی" را به "فهرست ننگ" خود افزوده است.

وی افزود: گوترش علی‌رغم ارائه شواهد توسط سازمان ملل درباره نقض حقوق کودکان توسط کشورهای قدرتمند، اما بدون هیچگونه توجیحی نام این کشورها را از فهرست خود خارج کرده است.

دبیرکل سازمان ملل دوشنبه در اقدامی بحث‌برانگیز، ائتلاف متجاوز عربی را از فهرست سیاه کشتار کودکان خارج کرد.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید