به دلیل شیوع کرونا؛

دیدار مقامات عالی‌رتبه قضایی با رهبری ممکن نیست

کدخبر: ۳۴۳۲۶۶
معاون اول قوه قضاییه درباره دیدارهای هفته قوه قضاییه گفت: هر سال مقامات قضایی خدمت مقام معظم رهبری می رسیدند اما امسال این امکان میسر نیست.
دیدار مقامات عالی‌رتبه قضایی با رهبری ممکن نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت:در آستانه هفته قوه قضاییه و هفتم تیر هستیم؛ آنچه را در سال ۶٠ گذشت گرامی می داریم؛ شهدای سرافراز  را یاد می کنیم و از خداوند می خواهیم رهروان خوبی باشیم و شهادت نصیب ما شود.

وی درباره برنامه های دستگاه قضا در هفته گرامیداشت قوه قضاییه اظهارداشت: سعی می شود سیاست ها، برنامه ها و عملکردهای قوه قضاییه هر سال در هفته گرامیداشت قوه قضاییه مطرح و از نظرات اندیشمندان و مردم استفاده شود.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: امسال به دلیل شرایط کرونایی و ضرورت رعایت بهداشت قدری متفاوت با سالهای قبل است.

معاون اول قوه قضاییه با نام بردن از روزهای هفته گرامیداشت قوه قضاییه که هر روز نامگذاری خاص دارد، افزود: مبارزه با فساد و احیای حقوق عامه، حمایت قضایی از تولید و کارآفرینی، روز کرامت مردم و حقوق بشر، عدالت الکترونیک،  کاهش و پیشگیری از وقوع جرم، ارتقای سلامت قوه قضاییه عزت و کرامت قضات روزهای نامگذاری شده هفته گرامیداشت قوه قضاییه است.

وی اضافه کرد: روز شنبه ٣١ خرداد مصاحبه رییس دستگاه قضا از صدا و سیما انجام می شود، یکشنبه اول تیرماه تجدید میثاق ریاست قوه قضاییه و مسئولان قضایی در مرقد مطهر امام راحل و زیارت قبور شهدای هفتم تیر برنامه‌ریزی شده است همچنین در همان روز تعدادی از پروژه هایی که تکمیل شده به صورت ویدئو کنفرانس بهره برداری و افتتاح خواهد شد.

محسنی اژه‌ای اظهار داشت: دیدار مردمی و بازدید از واحدهای قضایی و بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی با توجه به شعار سال جاری توسط مسئولان دستگاه قضا از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در طول سال گذشته و امسال سامانه هایی برای سهولت در خدمت رسانی طراحی شده که روز چهارشنبه هفته آینده افتتاح خواهد شد.

وی افزود: سالهای گذشته نشست و دیدار با خانواده های معظم شهدا برنامه ریزی می شد اما امسال به دلیل شرایط به صورت بازدید موردی توسط هیات های تعیین شده انجام می شود همچنین روز جمعه در شهرهایی که نماز جمعه برگزار می شود مسئولان قضایی اعم از معاونان قوه قضاییه یا روسای دادگستری ها در استانها در نماز جمعه گزارش های ارائه خواهند کرد.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: امسال امکان برپایی همایش گرامیداشت هفته قوه قضاییه براساس مصوبات ستاد ملی کرونا میسر نیست اما این همایش به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود همچنین هر سال مقامات قضایی خدمت مقام معظم رهبری می رسیدند اما امسال این امکان میسر نیست و در همایش گرامیداشت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد، گزارش ریاست قوه قضاییه را خواهیم داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید