عراق، سفیر ترکیه را احضار کرد

کدخبر: ۳۴۳۲۸۲
اقتصادنیوز: وزارت خارجه عراق از احضار سفیر آنکارا در بغداد درپی حملات هوایی ترکیه به شمال این کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که "فاتح ییلدز"، سفیر آنکارا در بغداد را احضار کرده است.

طبق این گزارش، احضار سفیر آنکارا در پی حمله ترکیه به پایگاه‌های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق صورت گرفته است.

وزارت خارجه عراق در ادامه بیانیه خود حمله ترکیه به پایگاه‌های حزب کارگران کردستان عراق (پ.ک.ک) در شمال این کشور و نقض حاکمیت و حریم هوایی آن را محکوم کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: عبدالکریم هاشم، معاون وزارتخارجه عراق با سفیر ترکیه دیدار کرد و یادداشت اعتراضی ما را به او تحویل داد.

این وزارتخانه همچنین ضمن درخواست از ترکیه برای متوقف کردن اقدامات یکجانبه،  تأکید کرد: این اقدام ترکیه مغایر با منشورها و قوانین بین‌المللی، اصول همسایگی و احترام متقابل است.

وزارت خارجه عراق در ادامه از آمادگی دولت این کشور برای همکاری مشترک برای کنترل امنیت در مرزها خبر داد.

وزارت امور خارجه عراق از وزارت خارجه ترکیه خواست که اقدامات لازم را برای پایان دادن به این نقض ها و جلوگیری از وقوع آنها در آینده انجام دهند.

وزارت دفاع ترکیه به تازگی عملیاتی را با عنوان "پنجه عقاب" علیه پایگاه‌های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق آغاز و اعلام کرد: این عملیات با هدف قرار دادن پایگاه‌ها و مخفی‌گاه‌های "تروریست‌ها" در شمال عراق آغاز شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید