راز موفقیت «سوئیسِ آمریکای لاتین» در مهار کرونا

کدخبر: ۳۴۳۴۵۳
اقتصادنیوز؛ پایگاه خبری آونیزه ایتالیا نوشت: همیشه کشور اوروگوئه را «سوئیس آمریکای لاتین» لقب داده بودند. اما این بار از کشور سوئیس نیز گوی سبقت را ربوده است و تعداد مبتلایان در این کشور بر رقم ۸۴۷ متوقف شده است و هیچ کس جدیداً به ویروس کرونا مبتلا نشده است.
راز موفقیت «سوئیسِ آمریکای لاتین» در مهار کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ به نظر می‌رسد هماهنگی استثنایی همه ارکان دولت و ملت در اروگوئه و کم کردن حقوق مقامات برای مبارزه با کرونا، راز موفقیت این کشور در مقابله با این ویروس باشد.

طبق آمارهای اولیه وزارت بهداشت این کشور، حتی در دو ماه نخست شیوع این ویروس یعنی از ۱۳ مارس تا ۱۷ مه، بیش از ۱۵۰۰ مورد فوتی کمتر از همین دوره در سال قبل وجود داشته است. به نظر می رسد که کاهش میزان مرگ و میر در هفته های اخیر نیز ادامه داشته است.
روز ۱۳ مارس زمانی که اولین مورد ابتلا به این ویروس ثبت گردید، دوهفته از روی کار آمدن لاکال پو، به عنوان رئیس جمهور گذشته بود. در وهلۀ اول کمیسیونی ویژه متشکل از مشاوران علمی برای مدیریت این بحران تشکیل داد. در ضمن مرزهای کشورش را بست و دستور توقف کلاس های درس و اماکن مذهبی و رویدادهای ورزشی و تجمعات هنری را داد.
به گفتۀ یکی از رهبران این کشور «ممکن است در خصوص سیاست اقتصادی کشور دچار اختلاف باشیم اما در مورد مقابله با ویروس خیر». همین هماهنگی باعث شد که در مدت زمان اندکی یک صندوق ویژه برای این بحران تشکیل شود که با کاهش ۲۰ درصدی حقوق رئیس جمهور، وزرا، نمایندگان مجلس و کارکنان دولت دارای حقوق بالاتر از ۱۸۰۰ دلار تأمین می شد. همین پول ها باعث شدند که درآمدی عاید کارگران غیر رسمی گردد که بتوانند دست از فعالیت بکشند.
این گونه است که در حالی که سایر نقاط این قاره در هفته های آتی خود را برای رویارویی با اوج شیوع این ویروس آماده می کنند، مونته ویدئو در مرحلۀ دوم کنترل آن قرار دارد. مدارس این کشور در حال از سرگیری فعالیت ها بوده و ادارات دولتی و اقتصاد نیز کم کم به اوج فعالیت خود باز می گردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید