وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد؛

«تمدید محدود» تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران؛ پیشنهاد اروپا به آمریکا در مناقشه برجامی

کدخبر: ۳۴۳۴۵۵
اقتصادنیوز؛ منابع آمریکایی گزارش داده‌اند کشورهای اروپایی قصد دارند با پیشنهاد تمدید محدود تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به مصالحه‌ای با واشنگتن بر سر حفظ برجام برسند.
«تمدید محدود» تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران؛ پیشنهاد اروپا به آمریکا در مناقشه برجامی

 

​به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع خبری امروز چهارشنبه گزارش دادند دیپلمات‌های اروپایی در تلاشند با پیشنهاد دادن تمدید محدود تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران با مصالحه‌ای با آمریکا بر سر حفظ توافق هسته‌ای برجام برسند. 

روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» در گزارشی که دقایقی پیش منتشر شد نوشت: «همزمان با حرکت آمریکا و سایر قدرت‌های جهانی به سمت درگیری بر سر توافق هسته‌ای ایران، دیپلمات‌های اروپایی در تلاشند با طرح پیشنهاد تمدید محدود تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به مصالحه‌ای در این خصوص دست پیدا کنند.»

در حالی که روزنامه وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده هدف این اقدام اتحادیه اروپا حفظ توافق هسته‌ای برجام است، منقضی شدن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران یکی از مزایای اعطا‌شده به تهران ذیل مفاد همین توافق است. 

جمهوری اسلامی ایران پیش از این تصریح کرده که توافق، تنها به معنی اجرای برخی تکالیف از سوی ایران نیست و سایر طرف‌ها نیز باید به تعهداتشان پایبند باشند. 

تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران طبق مفاد برجام ۱۸ اکتبر سال جاری میلادی به پایان می‌رسد اما دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» تلاشی را برای جلوگیری از انقضای این توافق آغاز کرده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید