برگزاری کارگاهی برای بهبود رفتار پلیس با مردم

کدخبر: ۳۴۳۵۶۹
رییس پلیس پیشگیری ناجا موثرترین گام در کوپ را تحول در گفتمان، کلام، حسن رفتار و سلوک کارکنان عنوان کرد و گفت: گفتمان پلیس باید مبتنی بر حسن خلق باشد.
برگزاری کارگاهی برای بهبود رفتار پلیس با مردم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سردار مهدی معصوم بیگی در اختتامیه کارگاه استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان کلانتری و پاسگاه استان گیلان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: اولین ابزار و سلاح پلیس، قدرت بیان و نحوه گفت وگوی صحیح او است برهمین اساس ارزیابی مردم در ابتدا از شخصیت مامور مربوط به نحوه گفتار و حسن سلوک وی است.

وی، برگزاری دوره های تعالی رفتار برای بیش از 10 هزار مامور کلانتری و پاسگاه را از محورهای اصلی پلیس پیشگیری در سال جدید برشمرد و عنوان کرد: هفته گذشته اولین دوره در سطح کشور با حضور 400 نفر از طریق پلیس پیشگیری ناجا و دوره دوم توسط پلیس پیشگیری انتظامی استان گیلان به عنوان اولین استان پیشتاز برای 300 نفر از کارکنان برگزار شد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، اجرای قوانین و مقررات منهای اخلاق اسلامی را باعث نارضایتی مردم خواند و اظهار داشت: با اخلاق و گفتار صحیح باید قانون را اجرا کرد.

معصوم بیگی، هدف از برگزاری این دوره ها را ارتقاء و بهبود رفتار با مردم دانست و ادامه داد: در صدد هستیم در تمام کلانتری ها تحول بنیادین در نوع رفتار، بینش، کلام و گفتمان کارکنان ایجاد کنیم.

وی با طرح این موضوع که موثرترین گام در تحول کوپ؛ تحول در گفتمان و کلام است، تصریح کرد: اجرای قانون باید توام با محبت و مهربانی و اقتدار باشد چراکه نمی توان بین اقتدار و رافت پلیس جدایی قائل شد، زیرا پلیس هم مظهر اقتدار است و هم نمود اخلاق.

بر اساس اعلام سایت پلیس، معصوم بیگی، کلانتری و پاسگاه ها را "عبادتگاه" خواند و افزود: محلی مقدس‌تر از کلانتری و پاسگاه‌ها برای خدمت به مردم وجود ندارد این مکان ها دارای آدابی است که ما باید این آداب را رعایت کنیم و برای مردم نمونه، الگو و اسوه باشیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان خاطرنشان کرد: رفتار ماموران باید کاملا بر مبنای قانون و اخلاق باشد و آنها بایستی در رعایت و اجرای قوانین و مقررات سرآمد باشند و گفتار و رفتارشان الگو، سرمشق و الهام بخش باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید