سهام عدالت وثیقه وام‌های خرد شود

کدخبر: ۳۴۳۵۸۱
اقتصادنیوز : مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی، عنوان کرد: به حدود 4 میلیون نفر از مردم استان سهام عدالت تخصیص پیدا کرده که این میزان بالاترین درصدی است که استان در یک موضوع اقتصادی به خود اختصاص داده است.
سهام عدالت وثیقه وام‌های خرد شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،حسین امیررحیمی امروز، ۲۹ خرداد ماه در هفتاد و پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بهتر است سهام عدالت را توثیقی بابت ارائه تسهیلات به روستاییان ارائه شود؛ یعنی روستاییان بتوانند به راحتی صددرصد سهام به عنوان وثیقه در نظر گرفته شود تا فرد بتواند از آن برای دریافت تسهیلات بانکی بهره‌برداری کند.

در ادامه این نشست احسان ارکانی، نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: حداقل مزیت مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی این است که مشکل ساختاری و اقدامات جزیره‌ای، جدا از هم و پراکنده در این الگو تجمیع، هدفمند و مشخص شده است. موضوع عدم تفویض اختیارات از تهران به استان‌ها همواره وجود داشته اما امروز شاهد نهادینه شدن فرهنگ مقاومت در برابر تفویض اختیارات و تمرکززدایی هستیم.

وی افزود: از ظرفیت همه نهادها، ائمه جمعه و نمایندگان جهت پیگیری و حمایت از توسعه منطقه و شهرستان استفاده شده و مزایا و منافع آن را در شهرستان‌ها می‌بینیم؛ با این حال اگر جایی نیاز است که در امور بازبینی انجام شود، ‌ما هم در مجمع نمایندگان در خدمت هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما احساس تکلیف کردیم که در حوزه اقتصادی و تولید، با دقت نظر و انگیزه بیشتر فعالیت کنیم، عنوان کرد: یکی از اقدامات در شروع کار مجلس، طرح دوفوریتی ایجاد کمیسیون ویژه حمایت از تولید است که به هیات ‌رئیسه تقدیم شده است. این کمیسیون ادامه کار کمیسیون ویژه تولید و اصل ۴۴ بوده است. استاندار خراسانر ضوی نیز جزوه مفصلی از قوانین مزاحم و مخل تولید تدوین کرده که مبنای بسیار خوب و پایه شروع کار این کمیسیون ویژه خواهد بود.

ارکانی گفت: یکی از مشکلات بزرگ مردم در روستاها که باعث مهاجرت، حاشیه‌نشینی و مشکلات اجتماعی شده، این است که طرح‌های هادی روستایی باید هر ۱۰ سال مصوب و بازبینی شود اما به دلیل اینکه بنیاد مسکن حاضر نیست اختیارات را به فرمانداری‌ها تفویض کند، بسیاری از روستاها برای ساخت و ساز دچار مشکل شده‌اند و اهالی آن ترجیح می‌دهند در حاشیه شهر سرگردان شوند. 

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیران همیشه از دستگاه‌های نظارتی، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی نگرانی دارند و ‌نگران هستند اگر سر سوزنی از تفسیر رایج، انعطاف‌پذیری نشان دهند، دچار مشکل شوند. در این دوره با این نگاه، به ویژه در نمایندگان استان، کاملا آمادگی داریم با استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان استان و عضویت آن‌ها در کمیسیون‌های مختلف اقتصادی، در مواردی که ممکن است مانع قانونی برای مدیران تلقی شود، به حل مسائل کمک کنیم.

وی اضافه کرد: حتی می‌توانیم در دیوان محاسبات این موضوعات را پیگیری کرده و نگرانی‌ها را برطرف کنیم تا بتوانیم در گام دوم انقلاب این ساختارهای سنتی و کلیشه‌هایی که سال‌هاست مثل زنجیر به پای توسعه کشور بسته شده را شکسته و تغییر دهیم. امروز روحیه کار تحول‌خواهانه و انقلابی در همه نمایندگان مشاهده می‌شود؛ همچنین اکثر نمایندگان این دوره سابقه کار در حوزه اجرایی را نیز داشته‌اند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید