بولتون مدعی شد:

چراغ سبز ترامپ برای فرستادن مسلمانان آسیای مرکزی به اردوگاه اجباری

کدخبر: ۳۴۳۶۱۸
اقتصادنیوز: ترامپ از چین برای پیروزی در انتخابات کمک خواسته است.
چراغ سبز ترامپ برای فرستادن مسلمانان آسیای مرکزی به اردوگاه اجباری

به گزارش اقتصادنیوز «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا از «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهوری چین خواسته به کارزار او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ کمک کند. 

روزنامه واشنگتن‌پست در این باره خبرداد:«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی اخراج‌شده کاخ سفید در کتابی که قرار است به زودی منتشر شود این ادعا را مطرح کرده است.

همچنین بولتون در این کتاب دانش عمومی ترامپ را به سخره گرفته وخاطراتی در این زمینه منتشر کرده است. او نوشت:روزی ترامپ از او پرسیده آیا کشور فنلاند بخشی از روسیه است؟ همچنین رئیس جمهوری ترکیه از ⁧ ترامپ⁩ خواسته پرونده قضایی یک‌ شرکت ترک در آمریکا را ببندد، ترامپ پاسخ داده این‌ها دادستانهای دوران اوباما هستند که این پرونده‌ها را کنترل می‌کنند و او با تغییر آنها مسله را حل خواهد کرد.

جان‌بولتون⁩ همچنین مدعی شده است:⁧ ترامپ⁩ یکبار گفته روزنامه‌نگاران را باید زندانی کرد تا منابع اخبارشان در دولت‌ را لو بدهند. او اضافه کرده این مقام‌های دولتی که به روزنامه‌نگاران اطلاعات می‌دهند باید اعدام شوند.
‌⁧ جان‌بولتون⁩ واقعه‌ای که دقیقا یک سال پیش رخ داد را بزنگاهی می‌خواند که او را از ترامپ ناامید کرده است. او می‌نویسد: انصراف از حمله نظامی به ایران در پی حمله موشکی به پهپاد آمریکایی ناامید کننده بود. او ادامه می دهد: عصر رفتم خانه تا لباس عوض کنم و به کاخ‌سفید برگردم؛ چون انتظار داشتم تا صبح بیدار بمانم. ولی به یکباره⁧ ترامپ⁩ دستور حمله را پس گرفت.
‌⁧ جان‌بولتون در بخش دیگری از کتاب خود مدعی شد: ⁧ ترامپ⁩ در تضاد با سیاست‌های رسمی دولت و وزارت خارجه آمریکا که زندانی کردن صد‌ها هزار مسلمان از اقلیت ایغور را محکوم کرده بود، به رئیس جمهور چین در جلسه خصوصی گفته با ساخت اردوگاه‌های کار اجباری برای این مسلمانان موافق است.
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید