واکنش‌ها به مسخره‌ترین اشتباه داوری فوتبال

کدخبر: ۳۴۳۶۲۸
اقتصاد نیوز:دو تیم استون ویلا و شفیلدیونایتد چهارشنبه شب در اولین بازی لیگ برتر بعد از وقفه‌ سه ماهه ناشی از اپیدمی کرونا به مصاف هم رفتند. دیدار این دو تیم که با تساوی بدون گل به پایان رسید اما تحت‌الشعاع اشتباه داوری و فناوری خط دروازه قرار گرفت که یک گل صد در صد درست شفیلد را از این تیم دریغ کرد. این ماجرا واکنش‌های گسترده‌ای به همراه داشته است.
واکنش‌ها به مسخره‌ترین اشتباه داوری فوتبال

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از آی اسپورت ، در نیمه اول مسابقه زمانی که بیلی شارپ برای شفیلد پشت ضربه آزاد ایستاد و توپ را به سمت دروازه استون‌ویلا شوت کرد، در تصاویر تلویزیونی حتی کاملا مشخص بود که اوریان نیلاند دروازه‌بان ویلا زمانی که توپ را با دست می‌گیرد خودش و توپ عملا از خط دروازه عبور کرده‌اند.

اما فناوری خط دروازه نتوانست عبور توپ از خط دورازه را تشخیص دهد و داور بازی، مایکل اولیور حکم به ادامه بازی بدون در نظر گرفتن گل داد. این در حالی است که در حالت عادی باید ساعت داور در زمان عبور توپ از روی خط دروازه می‌لرزید و او را از گل شدن توپ مطلع می‌‌کرد. ظاهرا سیستم چشم شاهین در استادیوم فعال نشده بود و اولیور از بررسی صحنه با استفاده از فناوری ویدیویی VAR هم خودداری کرد.

عمده واکنش‌ها به این اشتباه فاحش تیم داوری و برگزارکنندگان مسابقه روی دو موضوع تمرکز شد. اول اینکه چرا فناوری خط دروازه یا چشم شاهین در استادیوم فعال نبوده؟ و دوم اینکه داور چرا وقتی درباره گل شدن یا نشدن توپ شک و شبهه جدی وجود داشته تصمیم گرفته از سیستم VAR استفاده نکند؟

واکنش باشگاه شفیلد: کار نمی کرد (ایموجی خنده)

گری لینه‌کر: این روزها حتی درباره فناوری خط دروازه هم می‌توان جدل کرد. چه روزهای غریبی

تیم کیهیل: فناوری خط دروازه هنوز در قرنطینه است ...

داور باید از عقل سلیم استفاده می‌ کرد و سراغ مانیتور کنار زمین می‌رفت. یا سیستم VAR باید برای پیدا کردن تصمیم درست مداخله می‌کرد. خطایی واضح و مشخص. داورها امروز ربات‌هایی وحشت‌زده و تحت فرمان تکنولوژی هستند و زمانی که فناوری اشتباه می‌کند، نمی‌دانند چه باید بکنند

هنوز نیمه اول تمام نشده و ما داریم درباره VAR و داور ناله می‌کنیم. خوش آمدی فوتبال!

این برای بحث با کسانی که معتقدند داورها و کمک‌داورها کنار گذاشته می‌‌شوند و باید اجازه داد تکنولوژی همه چیز را به دست بگیرد، مورد خیلی خوبی است. بعید می‌دانم داورهای مکتب قدیم چنین صحنه‌ای را نمی‌دیدند

فناوری خط دروازه روشن نشده. VAR را برگردانید

صبر کن ... مگر هدف از VAR همین نبود؟ توپ خیلی واضح از خط رد شده بود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید