کناره‌گیری یک مقام ناراضی دیگر از پنتاگون درهفته اخیر

کدخبر: ۳۴۳۶۷۱
اقتصادنیوز: یک مقام ارشد دیگر پنتاگون که به دلیل نزدیکی‌اش به وزیر دفاع پیشین آمریکا و همکاری با «جان مک‌کین» سناتور سابق از ارتقا بازمانده بود، از مقام خود استعفا کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری رویترز بامداد روز جمعه گزارش داد «کاترین ویلبرگر» از مقام‌های بلندپایه پنتاگون که قرار بود جانشین معاون وزیر دفاع آمریکا در امور اطلاعات و امنیت شود، پس از آنکه از نامزدی برای این سمت کنار گذاشته شد، روز پنجشنبه از مقام خود استعفا کرد.

رویترز به نقل از مقام‌های کنونی و پیشین دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نوشت که علت کنار گذاشتن ویلبرگر از نامزدی برای این سمت، همکاری او با «جان مک‌کین» سناتور پیشین درگذشته آمریکایی بوده که از منتقدان سرسخت ترامپ بود.

شبکه خبری ای‌بی‌سی نیز به نقل از یک مقام ارشد دولت ترامپ گزارش داد که ویلبرگر به این دلیل از نامزدی برای ارتقا کنار گذاشته شد که هواداران ترامپ او را به عنوان یکی از مقامات باقیمانده از دوره وزارت دفاع «جیمز متیس» می‌دیدند.

متیس وزیر پیشین دفاع آمریکا بود که به دلیل اختلاف‌هایش با ترامپ پس از اعلام خروج نظامیان آمریکایی از سوریه توسط استعفا کرد. متیس هفته گذشته نیز همزمان با ناآرامی‌های پس از قتل «جورج فلوید» آمریکایی سیاهپوست، بیانیه شدیداللحنی علیه رییس جمهوری آمریکا منتشر کرد که به گفتی برخی در تاریخ آمریکا بی‌سابقه بود.

رویترز نوشت در نسخه‌ای از نامه استعفای ویلبرگر که به دست این خبرگزاری رسیده، او گفته که اطمینان دارد همکارانش «همچنان از قانون اساسی ایالات متحده و اصول بنیادی این کشور رهنمود بگیرند».

ویلبرگر دومین مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا است که در یک هفته گذشته استعفا می‌کند. پیشتر، پنتاگون تایید کرد که «الن مک‌کاسکر» که به سرپرستی یکی از معاونت‌های وزارت دفاع را به عهده داشته و به مدت ۱۸ ماه در این سمت بوده، کناره‌گیری خواهد کرد.

مک‌کاسکر نیز نامزد تصدی دایمی سمت خود به عنوان یکی از معاونان وزیر دفاع شده بود، اما مدت کوتاهی بعد از نامزدی کنار گذاشته شد. منتقدان در آن زمان علت این اقدام را نقش او در تحقیقات استیضاح ترامپ عنوان کردند.

منتقدان ترامپ بر این باروند که او مقام‌های دولتش را براساس وفاداری به خودش انتخاب می‌کند، نه براساس تجربه و لیاقت آن‌ها.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید