معرفی چسب درمان کننده سرطان پوست

کدخبر: ۳۴۳۷۵۳
اقتصاد نیوز:مبتکران دانشگاه «پردو» چسب‌های جدیدی را برای کمک به رفع مشکلات و ارائه تجربه درمانی بهتر جهت مبتلایان به ملانوما ایجاد کرده اند.
معرفی چسب درمان کننده سرطان پوست

به گزارشاقتصاد نیوز ، درمان‌های متداول ملانوما، از جمله شیمی درمانی و رادیوتراپی به دلیل ماهیت تهاجمی مکرر سلول‌های ملانوما عوارض جانبی ایجاد می‌کند.

چی هوان لی استاد مهندسی زیست پزشکی گفت: ما چسب جدیدی را با سوزن های کاملاً مینیاتوری ایجاد کردیم که امکان تحویل دارو بدون دغدغه را از طریق پوست مدیریت سرطان فراهم می‌کند.

این قطعه توسط مایعات بدن قابل حل است به گونه ای که بستر آن طی یک دقیقه پس از ورود سوزن ها به پوست حل و به دنبال آن انحلال تدریجی سوزن‌های سیلیکونی درون بافت ها طی چند ماه انجام می‌شود.

لی گفت این انحلال آهسته تدریجی نانوسوزن‌های سیلیکون باعث تحویل طولانی مدت و پایدار درمان‌های سرطان می‌شود.

دانشمندان اعلام کردند که منحصر به فرد بودن این فناوری در واقع ناشی از سوزن‌های نانو سیلیکون بسیار کوچک اما با نوک های زاویه دار تیز است که برای نفوذ بدون درد حداقل تهاجم مناسب است.

مبتکران پردو طراحی جدیدی از نانوسوزن‌های سیلیکونی قابل تخریب را ایجاد کردند که روی فیلم پزشکی نازک، انعطاف پذیر و محلول در آب ساخته شده‌اند.

سطح نانوسوزن‌ها با منافذ نانومتری تنظیم شده و ظرفیت بارگیری دارو زیادی را در مقایسه با استفاده از میکرونیدل های معمولی فراهم می‌کند.

لی اعلام کرد که این نانوسوزن‌ها داروهای شیمی درمانی را برای هدف قرار دادن سایت های ملانوما به روش پایدار تحویل می‌دهند. نانوسوزن‌های سیلیکون با بافت بدن سازگار و در آن قابل حل هستند به گونه ای که می توانند طی ماه ها به صورت بی ضرر کاملاً جذب بدن شوند.

اطلاعات در مورد این فناوری در مجله ACS Nano منتشر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید