تدارک تابستانی شبکه‌های مختلف سیما

کدخبر: ۳۴۳۷۹۱
اقتصاد نیوز: پایگاه اطلاع رسانی سیما با انتشار گزارشی مشروح برنامه های مختلف شبکه های یک تا پنج رسانه ملی در ایام تابستان را معرفی کرد.
تدارک تابستانی شبکه‌های مختلف سیما

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از سینماپرس، شبکه‌های سیما با شروع فصل تابستان و به منظور پر کردن اوقات فراغت بینندگان و مخاطبان خود، برنامه‌های متنوعی را برای پخش آماده کرده و روی آنتن می‌فرستند.

براساس گزارشی که از سوی پایگاه اطلاع رسانی سیما به رسانه‌ها ارسال شده، مشروح برنامه‌های تابستانی شبکه‌های یک تا پنج رسانه ملی به ترتیب زیر اعلام شده است:

* شبکه یک سیما

با افزایش اوقات سرگرمی و فراغت خانواده‌ها در تابستان، مسابقه «دستپخت» دو روز در هفته، مسابقه «ایران» دو روز در هفته و مسابقه «سبقت» پنج روز در هفته در جدول پخش شبکه یک قرار می‌گیرد.

مسابقه «دستپخت» رقابت مهیج بین سرآشپزان و نمایندگان برخی مشاغل است که روزهای شنبه و دوشنبه بین دو بخش خبری ساعت ۱۹ و ۲۱ روی آنتن می‌رود. این در حالی است که سیاوش عقدایی هم در مسابقه «سبقت»، رقابت زنده شرکت کنندگان را اداره می‌کند. 

مسابقه «ایران» با اجرای سام درخشانی ساعت ۲۳ چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها روی آنتن می‌رود.

مجله تلویزیونی «مهمات» نیز برنامه جدیدی است که ساعت ۱۸ هر چهارشنبه، در ساختار گرافیکی نو و مدرن به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس، به بازخوانی حوادث جنگ با زبان نسل جوان می‌پردازد.

مستند «مرز پر گهر»، مستندهای طبیعت و حیات وحش و همچنین جشنواره کارآفرینی، «سیمای خانواده»، «صبح بخیر ایران» و فیلم‌های سینمای ایران از دیگر برنامه‌های تابستانی شبکه یک است.

*شبکه دو سیما

یکی از سریال‌هایی که تابستان از شبکه دو روانه آنتن می‌شود «شاهرگ» به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی است.

تولیدات ویژه گروه اجتماعی فرهنگی در تابستان پیش‌رو عبارتند از: برنامه «مکث» به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد که پس از حضور موفق در کنداکتور رمضانی شبکه دو هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۳:۳۰ با روایت‌هایی نو روانه آنتن می‌شود.

مسابقه «طپش» عنوان مسابقه‌ای جذاب و دیدنی به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی است که از اواخر تیرماه سه‌شنبه و چهارشنبه ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

مسابقه «ایرانیش» به تهیه‌کنندگی احسان ارغوانی یکشنبه و دوشنبه ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن خواهد شد. این مسابقه هیجان انگیز به گونه‌ای طراحی شده که تعداد زیادی تماشاگر آن را در استودیوی محل ضبط دنبال می‌کنند و علاوه بر آن همه اعضای خانواده را با خود درگیر می‌کند و همه از دیدن آن لذت می‌برند.

شرکت کنندگان این مسابقه کاملاً ایرانی ۶۴ خانواده هستند که در هر قسمت یکی از آنان حذف خواهند شد و در نهایت دو خانواده به مرحله فینال می‌رسند. در طول مسابقه بینندگان شاهد بازی‌هایی کاملاً نوین در فضایی کاملاً ایرانی خواهند بود

«زعفران» با اجرای محمد سلوکی برنامه‌ای متنوع و شامل بخش‌های متعدد است که برای صبح روزهای جمعه ساعت ۹:۳۰ در نظر گرفته شده است.

محمد سلوکی در این ایام تهیه‌کنندگی و اجرای برنامه «شبگرد» که این برنامه نیز دوره‌ای موفق از حضور بر آنتن شبکه دو را در ایام رمضان تجربه کرده بود، بر عهده دارد که شنبه‌ها ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

فصل جدید مجموعه نمایشی «بچه محل» (عموپورنگ) به تهیه‌کنندگی مسلم آقاجانزاده در ایام تابستان هر روز ساعت ۱۸:۴۵ روانه آنتن خواهد شد.

«در انتهای الوند» به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر نیز به صورت برنامه صبحگاهی و شبانگاهی شنبه تا چهارشنبه به ترتیب ساعت ۷:۳۰ و ۲۱:۰۰ روانه آنتن خواهد شد.

سری جدید «ورزش از نگاه دو» عنوان برنامه‌ای دیگر است که با نگاهی متفاوت به اتفاقات حوزه ورزش کشور جمعه‌ها ساعت ۲۳ در جدول پخش برنامه‌های تابستانی این شبکه قرار دارد.

گروه خانواده شبکه دو نیز فصل جدید «عصر خانواده» به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر کریمی را شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ روانه آنتن می‌کند و جمعه‌ها برنامه «مثبت عصر خانواده» با اجرای کاظم احمدزاده ساعت ۱۲:۰۰ پخش خواهد شد.

فصل دوم مجموعه طنز نمایشی «در کنار هم» به تهیه‌کنندگی آرزو ابوحمزه عنوان برنامه دیگری است که شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۴:۳۰ روانه آنتن می‌شود. این مجموعه در دل ماجراهای خود به صورت غیرمستقیم به سبک‌های فرزندپروری و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد.

فصل جدید «بی مرز با حجاب» عنوان تدارک دیگر شبکه دو برای ایام تابستان است که با محوریت روایت داستان زنان محجبه ساکن کشورهای مختلف دنیا به تهیه‌کنندگی شیدا نیکوروین روزهای زوج ساعت ۱۹:۴۰ روانه آنتن می‌شود.

برنامه «آئینه‌خانه» کاری از گروه معارف شبکه دو به تهیه‌کنندگی جواد اکرمی و با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی در فصل جدید خود جمعه‌ها ساعت ۱۳:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

لیگ قهرمانان مسابقه «خانه ما» یکی دیگر از تدارکات این شبکه برای تابستان پیش رو است که جمعه‌ها ساعت ۲۱:۰۰ روانه آنتن می‌شود. سری جدید «خانه ما» در ۱۲ قسمت با کارگردانی مشترک امین کفاش‌زاده و مهدی جبین‌شناس و نویسندگی احسان عمادی در استودیو نوبین تولید شده و قسمت نخست آن جمعه ۳۰ خرداد ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه دو سیما روی آنتن خواهد رفت.

«زنده‌باد زندگی» به تهیه‌کنندگی محمدجعفر خسروی عنوان دیگر برنامه شبکه دو است که با رویکردی نو شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱:۰۰ مهمان مخاطبان خود است.

«میخچه» به تهیه‌کنندگی حسین زارع با نگاهی طنز و انتقادی به فضای مجازی سه‌شنبه ها ساعت ۱۹:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

برخی تولیدات گروه کودک و نوجوان شبکه دو نیز عبارتند از: «دست کی بالا» به تهیه‌کنندگی محسن مناجاتی عنوان یک مجموعه ترکیبی رئال عروسکی و شاد با جنبه‌های آموزشی مختلف ویژه گروه سنی خردسالان است که روزهای فرد ساعت ۱۰:۲۰ روانه آنتن می‌شود.

«دهکده» بچه‌ها به تهیه‌کنندگی امید نجیب زاده نیز روزها زوج ساعت ۱۰:۲۰ پخش خواهد شد.

مسابقه «هفت تاک» به تهیه‌کنندگی امیر فکری از تولیدات جدید شبکه دو است که از ۱۴ تیر روزهای زوج روانه آنتن می‌شود و به آموزش مهارت‌های مورد نیاز کودکان اختصاص دارد.

مجموعه نمایشی ۱۳ قسمتی «قصه ما» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵:۰۰ پخش خواهد شد و مسابقه استودیویی «استارت‌آپ ها» به تهیه‌کنندگی کیمیا سعادت نیز که برای بینندگان نوجوان شبکه دو طراحی شده ساعت ۱۵:۴۵ روانه آنتن می‌شود.

آثار سینمایی و مستندهای مختلف، برنامه «طبیعت ۳۶۰ درجه» در حوزه محیط زیست، برنامه‌های «با ما بیا»، «کافه‌بازی» و «مسابقه محله» در حوزه کودک و نوجوان، «دات آی آر»، «هشتگ»، «نمادو» و… و. از دیگر برنامه‌های این شبکه است که در تابستان تقدیم بینندگان شبکه خواهد شد.

*شبکه سه سیما

شبکه سه سیما در شنبه و یکشنبه شب‌ها بعد از خبر ۲۲ با مسابقه بزرگ استعدادیابی «عصر جدید» مهمان خانه‌های مخاطبان است.

سه شنبه و چهارشنبه شب‌ها بعد از خبر شبانگاهی «اعجوبه ها» اوقات مفرحی را برای خانواده‌ها خلق می‌کند.

«دوربرگردان» هم با موضوع فرهنگ ترافیک پنج شنبه‌ها ساعت ۱۹:۳۰ و تکرار آن جمعه‌ها ساعت ۱۳:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

برنامه «سلام صبح بخیر» نیز با تیم جدید و تهیه کنندگی سعید پروینی از شنبه پیش رو به آنتن صبحگاهی شبکه سه اضافه خواهد شد

گروه معارف شبکه در دهه کرامت ویژه برنامه «چراغانی» را خواهد داشت که از سوم تیر به مدت ۱۰ شب به روی آنتن شبکه می‌رود.

برنامه «احکام» که به صورت موشن گرافی است نیز در فصل تابستان به روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.

برنامه «مخاطب خاص» نیز پس از وقفه‌ای که در پخش آن وجود داشت بار دیگر به آنتن شبکه باز خواهد گشت.

*شبکه چهار سیما

پخش جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه چهار با عنوان «فیلم خانه» در ایام تابستان از اول تیر ماه آغاز و تا ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت و مخاطبان این شبکه در تابستان ۹۹ می‌توانند به تماشای یک اثر برگزیده به همراه نقد و بررسی منتقدان و اهالی سینما بنشینند.

«فیلم خانه» که هر روز ساعت ۱۰:۳۰ روی آنتن می‌رود، یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان که تاریخ سینما را ساخته‌اند ازنگاه منتقدان و اهالی سینما، پخش می‌کند و بعد از نمایش، فیلم توسط کارشناس تحلیل می‌شود. این برنامه روز بعد ساعت ۲ بامداد تکرار خواهد شد.

«پیغام رسان»، «سامورایی»، «جزیره شاتر»، «خواهران غریب»، «ون سان دوستدار شما»، «تماس»، «شیوع» و «روز شیطان» عناوین فیلم‌های این هفته هستند.

پخش ویژه برنامه «کسوف»، در روز یکشنبه، ۱ تیر، ساعت ۹ صبح، به مدت ۱۲۰ دقیقه یکی دیگر از برنامه‌های این شبکه با شروع تابستان است.

با پایان یافتن سریال «حلقه سبز»، سریال «خورشید شب» از روز سه شنبه ۳ تیر جایگزین خواهد شد.

سریال «خورشید شب» سال ۱۳۷۴ تولید شده است و بازیگرانی همچون علی دهکردی، داریوش ارجمند، امین تارخ، زنده‌یاد مهدی فتحی، محمد علی کشاورز، آتیلا پسیانی و رضا رویگری در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این سریال روایتی است از زندگی شیخ مفید عالم و فقیه قرن سوم و چهارم هجری که در واپسین روزهای زندگی‌اش، در محل تبعید، خاطرات ۶۹ ساله‌اش را از کودکی تا حال مرور می‌کند.

«خورشید شب» از سه شنبه ۳ تیرماه، ساعت ۲۴ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود و ساعت ۱۸ روز بعد بازپخش خواهد شد.

مسابقه زنده تلفنی کاری از گروه اجتماعی شبکه چهار سیما است که از روز شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه پخش خواهد شد.

برنامه «سفر به بهشت اندیشه» از روز شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۸ تکرار می‌شود.

طرح قرآنی ۱۴۵۴»، به مدت ۱۵ دقیقه هر روز ساعت ۱۳:۳۰ از این شبکه پخش خواهد شد.

*شبکه پنج سیما

واحد تأمین برنامه شبکه پنج سیما، در شب‌های تابستان هرشب ساعت یک بامداد در قالب «جشنواره سینمایی در تابستان»، فیلم سینمایی برای مخاطبان پخش می‌کند.

«مستند ۵» عنوان دیگر برنامه جدید واحد تأمین برنامه است که به مستندهای جذاب و دیدنی از حیات وحش و طبیعت می‌پردازد.

گروه اجتماعی شبکه پنج سیما با پخش برنامه‌های مختلف همچون «ورزشگاه»، «چراغ»، «شب فیروزه ای» و «ما ایرانی ها»، «نقد سینما» و «شکلات تلخ» با مخاطبان همراه می‌شود.

فصل دوم برنامه تلویزیونی «ما ایرانی ها» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی قاسم اورنگی با اجرای علی سلیمانی، در تابستان پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲ و تکرار آن جمعه ساعت ۱۹ از شبکه پنج سیما روانه آنتن خواهد شد.

«ما ایرانی ها» برنامه ترکیبی تولیدی و گفتگو محور است و با رویکرد تزریق نشاط و حال خوب به مخاطبان، معرفی خیرین گمنام و الگوسازی فعالیت نیکوکاری در جامعه، تهیه و تولید شده است.

این برنامه گفتگو محور ۵۰ دقیقه‌ای علاوه بر میزبانی و معرفی از خیرین گمنام شامل بخش‌های مختلفی مانند آیتم نمایشی با بازی علیرضا دیلمی و پیمان پورنیک دست و همچنین مرور اخبار خوب هفته توسط تماشاچیان می‌شود.

عوامل دیگر این برنامه ناهید صلح‌جو دستیار تهیه، مجبتی امیری سردبیربرنامه، سروش طباطبایی تدوینگر و فاطمه واشقانی فراهانی مدیر روابط عمومی هستند.

جنگ شبانه «شب فیروزه ای» با همکاری سیمای استان‌ها از اواخر خرداد ماه بر روی آنتن شبکه پنج سیما رفته و پخش آن در فصل تابستان ادامه دارد.

این برنامه ترکیبی و زنده کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که در اولین برنامه به استان آذربایجان شرقی شهر تبریز سفر کرده و سفر به استان‌ها دیگر در دستور کار این برنامه قرار دارد.

«شب فیروزه‌ای» در واقع زیست‌بوم فرهنگی، تاریخی و تفریحی کشور را به تصویر می‌کشد و به‌طور همزمان نگاهی هم به ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری این استان‌ها دارد.

«شکلات تلخ» برنامه جدید گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از اواخر خرداد ماه بر روی آنتن رفته است. فصل نخست این برنامه با موضوع آسیب‌های اجتماعی و با محوریت کودکان کار و خیابان است.

«شکلات تلخ» شنبه و سه شنبه هر هفته ساعت ۱۳:۳۰ و تکرار آن یکشنبه و چهارشنبه‌ها ساعت ٣٠ دقیقه بامداد روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

برنامه «نقد سینما» پس از وقفه‌ای کوتاه پخش آن از جمعه ۳۰ خرداد ماه شروع خواهد شد. این برنامه به تهیه کنندگی یوسف بچاری و اجرای بهروز افخمی جمعه شب‌ها حوالی ساعت ۲۲ روی آنتن می‌رود.

گروه معارف شبکه پنج سیما با آغاز دهه کرامت در اوایل تابستان با ویژه برنامه‌های مختلف به استقبال این مناسبت می‌رود. در دهه کرامت این گروه ارتباط مستقیم با شهر قم، مشهد مقدس بر قرار خواهد کرد و برنامه ظهر گاهی «تانیایش» ویژه دهه کرامت خواهد بود. همچنین برنامه‌های «عطر عاشقی» و مستند «عشق یعنی» و … ویژه این مناسبت روانه آنتن شبکه پنج سیما می‌شود.

برنامه «شهر آماده» به همت گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما از هفته دوم تیرماه روی آنتن می‌رود. این برنامه با موضوع مدیریت بحران شهرتهران به تهیه کنندگی احمد بندری است. «شهر آماده» با همکاری و مشارکت سازمان مدیریت و پیشگیری بحران شهر تهران در ۶۰ قسمت ۶ دقیقه‌ای تولید شده است.

فصل جدید برنامه «شهر برگ» با تغییراتی در ساختار و محتوا بر روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

این برنامه قصد دارد تا به مسائلی بپردازد که در ذیل موضوع «بحران در ایران» طبقه بندی می‌شوند. برنامه «شهر برگ» پس از دسته بندی انواع بحران در ایران مانند: بحران اجتماعی، بحران زیست محیطی، بحران اقتصادی، بحران خانواده و … به استخراج مسئله در هر کدام از این سرفصل‌ها پرداخته و در هر قسمت بنا به اولویت به یکی از این مسائل می‌پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی احسان میز را ابوالحسنی و کارگردانی غلامرضا حیدری و اجرای محمدرضا محمدی و حکیمه صنیعی فر خواهد بود.

برنامه تاریخی «سرچشمه» نیز فصل جدید خود را از تابستان ۹۹ بر روی آنتن می‌برد. این برنامه کاری از گروه تلویزیونی بسیج صدا و سیما است که موضوعات مختلف تاریخ انقلاب را با حضور شاهدان عینی و کارشناسان آن موضوع بررسی و برای اولین بار فیلم‌های کمتر دیده شده تاریخ انقلاب را منتشر می‌کند. «سرچشمه» هر هفته پنجشنبه ساعت ۱۹ از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.

سری جدید مستند «معجزه امید» با محوریت نقش شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی در مرحله تولید قرار دارد که در فصل تابستان پخش می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید