آزادی پیش از موعد یک شهروند لبنانی نزدیک به حزب‌الله

کدخبر: ۳۴۳۸۱۱
اقتصادنیوز: رسانه‌های آمریکایی بامداد شنبه اعلام کردند که دادگاهی در این کشور با آزادی پیش از موعد "قاسم تاجدین" شهروند لبنانی- بلژیکی به دلیل شیوع ویروس کرونا موافقت کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه خبری "نشنال" تاجدین ۶۴ ساله یکی از افراد نزدیک به حزب الله لبنان است که در سال ۲۰۰۹ به اتهام حمایت از حزب‌الله در لیست سیاه وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته بود.

وی سال ۲۰۱۷ در کشور مغرب بازداشت شد و یکسال بعد و در سال ۲۰۱۸ به اتهام انتقال یک میلیارد دلار به حزب الله که تحت تحریمهای آمریکا قرار دارد و دور زدن تحریمها مجرم شناخته شد.

تاجدین آگوست ۲۰۱۹ و پس از آن که آمریکا وی را از مغرب تحویل گرفت، در کنار پنج سال زندان به جریمه نقدی ۵۰ میلیون دلار محکوم شد.

در همین راستا، "نزار زکا" زندانی آمریکایی –لبنانی که پیشتر در ایران زندانی بود به شبکه "ال بی سی" لبنان گفت که تاج الدین به زودی ازاد خواهد شد.

زکا گفت که هفته‌ها پیش به خانواده تاج‌الدین تماس گرفته و به آنان گفته است که در چارچوب آنچه وی روند تبادل زندانیان نامیده است، از زندان آزاد خواهد شد.

خانواده تاجدین با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این که وی قرار است بزودی ( ۲۷ ژوئن/ ۶ تیرماه)  از زندان آزاد شود، افزودند: قاضی دادگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا با آزادی زودتر از موعد وی موافقت کرده است.

آنها از مقامات لبنانی و آمریکایی برای تسهیل بازگشت تاجدین به آغوش خانواده قدردانی کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید