60درصد آمریکایی‌ها ترامپ را عامل تفرقه کشور می‌دانند

کدخبر: ۳۴۳۹۵۶
اقتصادنیوز؛ طبق نتایج جدیدترین نظرسنجی‌های انجام گرفته، 60 درصد از مردم آمریکا معتقدند که «دونالد ترامپ»، ایالات متحده آمریکا را دچار تفرقه کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ نتایج نظرسنجی آسوشیتدپرس-مرکز تحقیقات امور عمومی NORC حاکی از آن است که ۶۰ درصد از مردم آمریکا معتقدند که با تشدید شیوع ویروس کرونا و تنش‌های نژادی در فاصله پنج ماه مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حال تفرقه‌اندازی در ایالات متحده است.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هیل، جدیدترین نظرسنجی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان سفیدپوست در نظرسنجی و ۸۲ درصد از پاسخ‌دهندگان سیاهپوست بر این باورند که ریاست‌جمهوری ترامپ، آمریکا را بیش از پیش دچار تفرقه کرده است و تنها ۱۲ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که ترامپ آمریکا را متحدتر از قبل کرده است.

طبق این گزارش، تنها پنج درصد از دموکرات‌ها و ۲۰ درصد از جمهوری‌خواهان بر این باورند که ترامپ ایالات متحده آمریکا را در مقایسه با دوره‌های قبلی متحدتر کرده است.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۵۴ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که بعد از مرگ «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی که به دست افسر سفیدپوست شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» به قتل رسید، ترامپ اوضاع را بدتر کرد.

۷۲ درصد از شرکت‌کنندگان سیاهپوست و ۵۱ درصد از پاسخ‌دهندگان سفیدپوست تأکید داشتند که بعد از مرگ فلوید، ترامپ با مطرح کردن پیشنهاد «پاسخ قاطعانه» نیروهای امنیتی و سرکوب معترضان در مقابل کاخ سفید، اوضاع را بدتر کرده است.

۶۷ درصد از پاسخ‌دهندگان نیز از نوع مدیریت ترامپ در روابط نژادی ابراز نارضایتی کردند و تنها ۳۲ درصد از مدیریت وی در خصوص این موضوع رضایت داشتند.

نتایج این بررسی‌ها همچنین نشان داد که ۲۴ درصد از مردم آمریکا معتقدند که کشورشان در مسیر درستی قرار گرفته است که در مقایسه با آمار ۳۳ درصدی ماه گذشته و ۴۲ درصدی ماه مارس کاهش داشته است.

در مجموع، ۳۷ درصد از پاسخ‌دهندگان از عملکرد ترامپ در مدیریت مسئله ویروس کرونا رضایت داشتند که این رقم از آمار ۴۴ درصدی ماه مارس کمتر است.

نتایج بررسی‌های جدید آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که میزان رضایت مردم آمریکا از عملکرد ترامپ ۳۹ درصد بوده است که این از رقم ۴۳ درصدی ماه مارس پایین‌تر است و در مجموع ۹۰ درصد از پاسخ‌دهندگان سیاهپوست از عملکرد ترامپ ناراضی بودند و ۴۵ درصد از سفیدپوستان از عملکرد وی رضایت داشتند.

طبق گزارش هیل، از ماه مارس تاکنون، آمریکا در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار و ارقام مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۱۹ هزار و ۱۱۲ نفر افزایش یافت و شمار کلی مبتلایان به «کووید-۱۹» در این کشور به دو میلیون و ۲۲۱ هزار و ۷۹ نفر افزایش یافته است.

از طرف دیگر، پیامدهای منفی اقتصادی شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا بسیار شدید بوده است به طوریکه نرخ بیکاری در ماه گذشته بعد از رسیدن به ۱۴.۷ درصد، هم‌اکنون در ۱۳.۳ درصد ثابت مانده است.

نظرسنجی فوق به صورت مصاحبه با یکهزار و ۳۱۰ فرد بزرگسال آمریکایی و در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۵ ژوئن (۲۲ تا ۲۶ خردادماه) انجام گرفته و حاشیه خطای آن ۳.۷ درصد است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید