سوزان رایس: دولت ترامپ از اساس نژادپرست است

کدخبر: ۳۴۴۰۱۸
اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید ضمن تأکید بر اینکه دولت ترامپ از اساس و ریشه نژادپرست است، گفت که سناتورهای حامی این دولت نیز به «زباله‌دان تاریخ» تعلق دارند.

به گزارش اقتصادنیوزبه نقل از  فارس، «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی آمریکا که در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا فعالیت داشت، در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی»، دولت ترامپ را «کاملاً نژادپرست» توصیف کرد.

رایس در مصاحبه خود ضمن آنکه دولت ترامپ را اساساً نژادپرست دانست، گفت که آندسته از سناتورهای حامی دولت ترامپ نیز به «زباله‌دان تاریخ» تعلق دارند.

رایس در خصوص استعفای «مری الیزابت تیلور» عالیرتبه‌‌ترین مقام سیاهپوست دولت ترامپ در اعتراض به نگرش رئیس‌جمهور آمریکا در بحث نژادپرستی گفت: «بهتر است قبل از آنکه دیر شود بگویم. او سه سال و نیم به دولتی خدمت کرد که از بیخ و بن نژادپرست است. با مقایسه معترضان آرام در شارلوتسویل و حامیان برتری‌جویی نژادی سفیدپوستان که دولت (ترامپ) حامیان برتری‌جویی نژادی سفیدپوستان را بعنوان انسان‌های خوب توصیف کرد و (از طرف دیگر) تا همین هفته‌های اخیر که جنبش "زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد" و معترضان آرام بی‌ارزش شمرده شدند، و همچنین توضیح شفاف دولت مبنی بر اینکه میراث کنفدراسیون را به آمریکای مدرن ترجیح می‌دهد، می‌توان به این قضیه پی برد که این دولتی است که پیشینه آن در زمینه مسئله نژادی واقعاً مایه بی‌آبرویی و شرمساری است».

اظهارات رایس در شرایطی مطرح شده است که ترامپ در هفته‌های اخیر با موجی از انتقادات به نوع واکنش وی به اعتراضات سراسری در آمریکا در پی قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست ۴۶ ساله آمریکایی به دست افسر پلیس سفیدپوست میناپولیس، مواجه شده است.

ترامپ به دنبال اعتراضات سراسری در آمریکا علیه خشونت و تبعیض‌نژادی پلیس این کشور، خواستار استفاده از تکنیک‌های زور و سرکوب علیه معترضان شد و آنها را «اراذل و اوباش‌هایی» توصیف و تهدید کرد تا سگ‌های وحشی را به روی آنها رها کنند.

از طرف دیگر، با تشدید گمانه‌زنی‌هایی درباره انتخاب «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید به عنوان گزینه معاونت ریاست جمهوری «جو بایدن» تشدید شده، رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توییتر خود پیامی را علیه او بازنشر داد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توییتری خود پیامی از یک صفحه توییتری را بازنشر داد که در آن نوشته شده است: «سوزان رایس کاملا از روی اطلاع به آمریکا درباره "ویدئو" دروغ گفت، اوباما و (هیلاری) کلینتون هم‌وطنان ما را رها کردند، رایس برای لاپوشانی کردن آن حقیقت را کنار گذاشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید