دوره انتظار مسکن چقدر است؟

کدخبر: ۳۴۴۰۲۹
اقتصادنیوز : نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است که دوره انتظار مسکن حداقل به ۲۰ سال رسیده است.
دوره انتظار مسکن چقدر است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،حسام عقبایی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر دوره انتظار خرید مسکن چقدر است؟ اظهار داشت: به نظر من با توجه به شرایط کنونی، اگر حقوق یک فرد را ۵ میلیون تومان در نظر بگیرید و این فرد همه این حقوق را ذخیره کند و به تورم هم نخوریم، دوره انتظار مسکن ۲۰ سال است.

وی افزود: تورمی که ما در فروردین ۹۹ داشتیم، ۳۰.۲ درصد بود، اما در حوزه درآمد کارگران و دهک‌های ضعیف و متوسط جامعه، افزایش حقوق در حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد بوده است.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: در شرایط عادی که کرونایی وجود نداشت، هیچ‌گاه تورم فروردین به دلیل تعطیلات ملاک قرار نمی‌گرفت، اما با این وجود تورم فروردین حدود ۳۰ درصد اعلام شده، یعنی تورم فروردین ۸ درصد از افزایش حقوق کارگران و کارمندان و دهک‌های مختلف جامعه جلوتر است.

عقبایی عنوان کرد: این‌ها عاملی می‌شود که روز به روز بر تعداد مستاجران افزوده شود، یعنی ما از دهه ۶۰ تا دهه ۹۰ که اواخر آن را طی می‌کنیم، تعداد مستاجران از ۲۲، ۲۳ درصد به نزدیک ۴۰ درصد در شهرهای بزرگ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: چرا تعداد مستاجران روند صعودی داشته است؟ چون قدرت خریدشان کاهش پیدا کرده و دیگر نمی‌توانند برای خود مسکن تهیه کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید