آخرین آمار رسمی کرونا در ایران؛ تعداد جانباختگان باز هم سه رقمی ماند؛ 4 استان در وضعیت قرمز

کدخبر: ۳۴۴۱۷۲
​اقتصادنیوز: پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۲۰۴ هزار تن گذشت.
آخرین آمار رسمی کرونا در ایران؛ تعداد جانباختگان باز هم سه رقمی ماند؛ 4 استان در وضعیت قرمز

به گزارش اقتصادنیوز سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۱۴ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۲۰۴ هزار و ۹۵۲ تن رسید.
وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۱۶ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۹ هزار و ۶۲۳ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۶۳ هزار و ۵۹۱ تن بهبود یافته‌اند.
لاری افزود: ۲۸۸۷ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و ۴۲۲ هزار و ۴۰۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وی ادامه داد: استان‌های خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۵.۶ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۹.۰ درصد فاصله دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۴.۴ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید