واکنش جو بایدن به رسوایی «تعهد» در میتینگ انتخاباتی ترامپ

کدخبر: ۳۴۴۱۷۷
اقتصادنیوز؛ «جو بایدن» رقیب دموکرات دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ماجرای گرفتن تعهد جنجالی از شرکت‌کنندگان در تجمع انتخاباتی ترامپ واکنش نشان داد.
واکنش جو بایدن به رسوایی «تعهد» در میتینگ انتخاباتی ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «جو بایدن» رقیب دموکرات دونالد ترامپ در  انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) ضمن انتقاد از برگزاری تجمع انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا به رغم نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا، به اقدام کارزار ترامپ در گرفتن یک تعهد جنجالی از شرکت‌کنندگان در تجمع شهر «تالسا» تاخت.

ساعتی بعد از برگزاری اولین تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بعد از شیوع ویروس کرونا، جو بایدن معاون هشت ساله باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا به شدت به برگزاری این تجمع در بحبوحه شیوع کرونا انتقاد کرد.

بایدن، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سلسله پیام‌های توییتری به عملکرد رئیس‌جمهور و دولت او در مهار ویروس کرونا تاخت.

او در یک توییت نوشت: «ما ماه‌هاست که وارد این همه‌گیری شده‌ایم و هنوز تست مناسب (برای تشخیص ابتلا به کرونا) یا یک دستورالعمل شفاف در سطح کشور نداریم. در عوض، دونالد ترامپ داروهای خطرناک و تایید نشده را تبلیغ می‌کند و سد راه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌شود و از زدن ماسک ممانعت می‌کند. او حتی در ابتدایی‌ترین آزمون‌ رهبری هم دارد شکست می‌‍خورد».

طبق گزارش  رسانه‌های آمریکایی، تجمع انتخاباتی ترامپ در تالسا در حالی برگزار شد که حامیان رئیس‌جمهور آمریکا استقبال سردی از این تجمع کردند.

شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» هم در گزارشی درباره این نشست از گرفتن یک تعهد جنجالی از حاضران در این تجمع خبر داد.

طبق این گزارش، کارزار انتخاباتی ترامپ از همه شرکت‌کنندگان در تجمع انتخاباتی تالسا خواستند سندی را امضا کنند که طبق آن، رئیس‌جمهور و کارزار او درقبال بیمار شدن شرکت‌کنندگان در تجمع هیچ مسئولیتی ندارند.

جو بایدن سفیر اسبق ایالت «دِلاور» در کنگره و نفر دوم دولت سابق آمریکا در توییتی دیگر به این اقدام کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهور اشاره و به شدت از آن انتقاد کرد.

او نوشت: «دونالد ترامپ آنقدر به بازگشت به تجمعات انتخاباتی اشتیاق دارد که او حاضر است مردم را به خطر انداخته و دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها را نقض کند تا آنجایی که آنها (حاضران در تجمعات انتخاباتی ترامپ) سندی را امضا کنند که کارزار او مسئول (ابتلایی کسی به بیماری) شناخته نشود. این باور کردنی نیست».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید