ویروس شناس ایتالیایی استدلال کرد؛

پایان کرونا بدون نیاز به واکسن نزدیک است

کدخبر: ۳۴۴۴۰۰
اقتصانیوز؛ ویروس کرونا چند ماه پیش در چین شیوع و گسترش پیدا کرد و طولی نکشید که همه جهان را به خود مشغول کرد. با این حال ویروس شناس ایتالیایی براین باور است که ویروس کرونا نسبت به چند ماه قبل بسیار ضعیف شده است و این احتمال زیاد است که حتی بدون واکسن هم از بین برود.
پایان کرونا بدون نیاز به واکسن نزدیک است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ چین به عنوان کانون شیوع ویروس به خوبی توانست آن را کنترل کند اما دامنه گسترش آن در دیگر کشورها روز به روز در حال افزایش است و تا کنون نزدیک به ۹ میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا شده اند و بیش از ۴۰۰ هزار قربانی هم به خود گرفته است.

تا کنون واکسنی برای ویروس کرونا پیدا نشده است اما بعضی از کارشناسان و ویروس شناسان براین باور هستند که ممکن است که حتی بدون کشف واکسن هم این ویروس از بین برود.

یکی از این کارشناسان ماتئو باستی ویروس شناس ایتالیایی است که کشورش روزهای کابوس واری را به خاطر ویروس کوید ۱۹ تجربه کرد تا جایکه ایتالیا بعد از آمریکا و برزیل بیشترین شمار قربانیان کرونا را در جهان دارد.

این ویروس شناس ایتالیایی در گفت و گویی که با دیلی تلگراف داشت، گفت:کشندگی ویروس کرونا نسبت به سه ماه قبل بسیار کم شده است.مبتلایانی که سه ماه قبل به ویروس مبتلا شدند و جان خود را از دست دادند اگر الان به این ویروس مبتلا می شدند بهبود پیدا می کردند. حتی سالخوردگان با ۸۰ و ۹۰ سال عمر اگر الان به ویروس مبتلا شوند بدون دستگاه تنفسی در بیمارستان بستری خواهند شد و جان خود را از دست نمی دهند این درحالی بود که اگر سه ماه پیش به ویروس مبتلا می شدند قطعا می مردند.

او ادامه داد:کرونا با گسترش و شیوع در جهان ضعیف تر شده است. پایین آمدن شمار مبتلایان ممکن است که به معنای این باشد که دیگر نیازی به واکسن نیست چرا که ویروس هیچ وقت دیگر برنمی گردد و ممکن است که خود به  خود از بین رود. من این رای را با مشورت گرفتن و صحبت با دیگر پزشکان به دست آورده ام و با بیماران زیادی در ارتباط بوده ام.

این سخنان ویروس شناس ایتالیایی مورد قبول هم نیست تا جایکه بهارات بانخانیا استاد دانشگاه اکستر انگلیس گفت: فکر نمی کنم که ویروس به سرعت بمیرد. این تنها زمانی است که دیگر هیچ مبتلایی وجود نداشته باشد. باتوجه به اینکه ویروس به سرعت سرایت می کند و پخش می شود پنهان شدن آن طولانی مدت نخواهد بود. ممکن است که این ویروس سالها با ما باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید