زمین های بوستان ولایت در تصرف نهادهای نظامی

کدخبر: ۳۴۴۴۸۰
اقتصادنیوز :‌از خرداد سال 90 که 65 هکتار از 300 هکتار پادگان قلعه مرغی به بوستان ولایت تبدیل شد تاکنون هنوز بخش هایی از این پادگان در اختیار نهادهای نظامی است و به شهرداری تحویل داده نشده است .

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسکان نیوز، از زمانی که دور تا دور بوستان ولایت درخت کاری شد و زمین های میانی آن بایر و بلا استفاده ماند تا به امروز، خبرهای زیادی در خصوص سر انجام این زمین ها منتشر شده است. از احداث مرکز تجارت جهانی در این اراضی  تا تاکید بر تبدیل همه زمین های باقی مانده به فضای سبز ، طراحی ساخت اولین بیمارستان هسته ای و تالارشهر تا پیشنهاد استفاده از این زمین ها برای زمان های بحرانی.

اما نکته ای که در تمام این سال ها درخصوص آن سکوت شده این که هنوز بخش هایی از این زمین ها در اختیار نهادهای نظامی و انتظامی است و آزاد سازی به طور کامل انجام نشده است.

حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران می‌گوید: بخشی از زمین های پادگان قلعه مرغی به بوستان عمومی تبدیل شده است اما هنوز داخل آن استثناهایی وجود دارد که با اصل واگذاری مغایرت دارد و بخش هایی هنوز در اختیار نهادها و ارگان های نظامی است و در حالی که باید این زمین به طور کامل در اختیار مردم قرار می گرفت.

خلیل آبادی می گوید: آزادسازی تمامی بخش های بوستان ولایت باید از لحاظ حقوقی پیگیری شود و اگر به حقوق عمومی شهروندان تعرضی شده ،باید باز پس گرفته شود.

او با اشاره به آشیانه های پروازی که در بوستان ولایت قرار دارد یاد آور می شود: این آشیانه ها از لحاظ میراثی دارای ارزش است و فرودگاه قلعه مرغی از اولین فرودگاه های ایران است که به جنگ جهانی دوم می رسد و حفظ این فضای تاریخی و میراثی باید مورد توجه قرار گیرد.

عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران هم این موضوع را که هنوز آزاد سازی زمین های بوستان ولایت به طور کامل انجام نشده است تایید می کند ومی گوید: بخش هایی از بوستان ولایت همچنان در تصرف نیروی انتظامی ،نیروی هوایی و انتظامی و سپاه است و شهرداری منطقه به طور جدی پیگیر آزاد سازی این زمین ها است.

او در پاسخ به این پرسش که امکان شکایت از نهادهایی که حاضر پس دادن این زمین ها نیست می‌گوید: اگر لازم باشد حتما پیگیری حقوقی هم می شود اما شهرداری بده بستان هایی با این نهادها دارد و می تواند بدون پیگیری های حقوقی این مشکلات را حل کرد.

محمد سالاری رییس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای شهر تهران هم به دستور مقام معظم رهبری درخصوص اختصاص پادگان قلعه مرغی به فضای سبز اشاره می کند و می گوید :‌این زمین باید به بوستان و محل حضور مردم تبدیل شود اما همچنان نهادهای نظامی ،حاکمیتی و... درآن حضور دارند و همه عرصه بوستان را به مدیریت شهری تحویل نداده اند.

او ادامه می دهد: شهرداری باید گزارشی شفاف در این خصوص به شورا ارائه کند که تاکنون این گزارش به شورا داده نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید