بولتون افشا کرد؛ شرح جلسه‌ای که باعث شد ترامپ، دستور تحریم مقام‌معظم رهبری، محمدجواد ظریف و حاج قاسم را صادرکند!

کدخبر: ۳۴۴۵۲۰
اقتصادنیوز: مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در کتاب خود روایتی دست اول از روزی ارائه داده است که رهبر انقلاب و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دستور دانلد ترامپ در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند.
بولتون افشا کرد؛  شرح جلسه‌ای که باعث شد ترامپ، دستور تحریم مقام‌معظم رهبری، محمدجواد ظریف و حاج قاسم را صادرکند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، انتشار کتاب خاطرات جان بولتن از ۱۷ ماه حضور در کاخ سفید در مقام بیست و هفتمین مشاور امنیت ملی آمریکا با بازتاب‌های گسترده روبه‌رو شده است. «در آن اتاق اتفاق افتاد؛ خاطره‌ای از کاخ سفید» فردا از سوی انتشارات سایمن اند شوستر به بازار می‌آید و از همین حالا در فهرست پرفروش‌های بسیاری از سایت‌های فروش کتاب قرار گرفته است.

بولتن در بخشی از کتاب خود درباره اینکه چه شد رئیس جمهوری آمریکا نام مقام معظم رهبری ، وزیر امور خارجه محمدجواد ظریف و سردار قاسم سلیمانی را در فهرست تحریم‌ها قرار داد چنین می‌نویسد: «تهران همچنان سوی دسترسی به سلاح‌های هسته‌ای می‌رفت و ما فقط نگاه می‌کردیم... گروه‌های شبه‌نظامی شیعه از بصره به دفاتر مرکزی سه شرکت نفتی اکسون، شل و انی حمله کرده بودند. کسی کشته نشده بود اما چند نفر مجروح شده بودند...

... ترامپ با گفتن این جمله که «حتی دشمنان ما هم حمله نکردن ما را دوست داشتند» سکوت را شکست. استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری پیش‌نویس فرمان اجرایی تحریم‌های ایران را آورده بود که نام [آیت‌الله] خامنه‌ای در آن نبود و فقط دفتر رهبر ایران را شامل می‌شد؛ اقدامی که من هم معتقد بودم اشتباه است. ترامپ گفت: «اگر هدفمان رهبر عالی باشد، تحریم‌ها بسیار بیشتر موثر خواهد بود.» هر چند خودمان هم نمی‌دانستیم تاثیر می‌گذارد یا نه.

ترامپ که معتقد بود تحریم‌ها می‌تواند تهران را پای میز مذاکره بیاورد، ادامه داد: «پس چرا فرمانده سپاه قدس سلیمانی را تحریم نکنیم؟ نام او را هم بنویسید.» وقتی یک نفر تذکر داد که ممکن است او پیش‌تر تحریم شده باشد، ترامپ گفت: «مهم نیست. باز هم نامش را اضافه کنید.» بعد از من پرسید که آیا نام رهبر عالی ایران هم در فهرست هست یا نه و وقتی من پاسخ مثبت دادم، گفت: «نمی‌دانم خوب است یا بد اما نام او را بنویسید. آنها باید دلیلی برای مذاکره کردن داشته باشند. ظریف را هم اضافه کنید.»

ترامپ با این حرف‌هایش روز من را ساخت و در پایان با جمله «تحریم‌ها را شدیدتر کنید، بسیار شدیدتر» جلسه را ختم کرد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید