ترامپ:

دیدار با مادورو تنها برای خروج از قدرت!

کدخبر: ۳۴۴۵۴۳
اقتصادنیوز: دونالد ترامپ روز دوشنبه گفت: وی با نیکلاس مادورو تنها برای مذاکره درباره خروج صلح آمیز وی از قدرت، دیدار خواهد کرد.
دیدار با مادورو تنها برای خروج از قدرت!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از 

نشریه پلیتیکو، رییس جمهوری آمریکا وعده داد که هرگز با رییس جمهوری ونزوئلا دیدار نخواهد کرد، مگر آنکه فقط در مورد برکناری وی صحبت شود. 

ترامپ در پیامی توییتری نوشت: برخلاف چپ رادیکال، من همیشه در مقابل سوسیالیسم و در کنار مردم ونزوئلا خواهم ایستاد. 

به نوشته ترامپ، دولت من همیشه در کنار آزادی و در مقابل رژیم ستمگر مادورو ایستاده است! من فقط با مادورو ملاقات می‌کنم تا در مورد یک موضوع بحث کنیم: خروج صلح آمیز از قدرت! 

تارنمای آکسیوس بامداد دوشنبه نوشت که ترامپ در گفت‌وگو با «جاناتان سوان» خبرنگار این تارنما گفته است که نظرش درباره «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت در ونزوئلا که واشنگتن او را رییس جمهوری قانونی این کشور می‌داند، تغییر کرده است. 

ترامپ با اعلام آمادگی برای دیدار با «نیکلاس مادورو» رییس جمهوری ونزوئلا، گفت: احتمالا در این باره فکر می کنم ... مادورو علاقه‌مند به دیدار است و من هرگز با ملاقات مخالفت نمی‌کنم ... آدم در دیدار رودررو کمتر می‌بازد. 

به گفته سوان، رییس جمهوری آمریکا همچنین با بی‌اعتمادی از گوایدو صحبت کرد و در پاسخ به اینکه آیا از اقدامش درباره او پشیمان شده، گفت: به شکل خاص نه. من می‌توانستم با آن یا بدون آن سر کنم، اما به شدت با آنچه در ونزوئلا می‌گذشت، مخالف بودم. 

ترامپ همچنین اذعان داشت زمانی که حمایت خود را از گوایدو اعلام و او را به عنوان رییس جمهوری ونزوئلا شناسایی کرد، لزوما موافق او نبوده و به طور کلی این اقدام از نظر او چندان هم معنادار نبوده است. 

گوایدو ۲۴ ژانویه ۲۰۱۹میلادی (چهارم بهمن ۹۷) پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر پیروزی مجدد مادورو، او را غاصب قدرت و خود را رئیس جمهوری مشروع ونزوئلا خواند.  

آمریکا ، گوایدو را به عنوان رییس جمهوری (خودخوانده) ونزوئلا به رسمیت شناخت اما ‌دولت مادورو همچنان از حمایت نیروهای مسلح و کشورهایی مانند چین و روسیه برخوردار است. این کشورها از تحریم‌ها و سیاست‌های آمریکا در قبال ونزوئلا به شدت انتقاد کرده‌اند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید