رییسی: اعتراض به من اعتراض به کل نظام نیست

کدخبر: ۳۴۴۵۶۳
رییس قوه قضاییه گفت: درست نیست که مسایل نسبت به شخص را مساله به کل کشور و نظام سرایت دهیم. مگر این هنراست. مساله اعتراض به من اعتراض به کل نظام نیست.
رییسی: اعتراض به من اعتراض به کل نظام نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی درباره جرم سیاسی گفت: اگر کسی امروز به وزیر و قاضی و یا بنده حرفی زد علیه نظام حرف نزده است. باید  بین جرایم امنیتی و سیاسی تفاوت قائل شویم و بین اعتراض و اغتشاش تفکیک قایل شویم. اعتراض قابل تعقیب نیست. ما از وقتی آمدیم گفتیم اگر کسی نقد دارد بکند. اغتشاش غیر اعتراض است‌.  برخی از عزیزان کارگر در کارخانه‌ای اعتراض می کنند اعتراض به مسایل صنفی‌شان است.  نسبت به مسایل جرم سیاسی  قانون آن را گفته است و تشخیص جرم سیاسی با قاضی است.

رییس قوه قضاییه افزود: ما بخشنامه‌ای را صادر کردیم و احساس مان این است که قانون عملا اجرا نمی شود و برخی حقوقدانان گفتند قانون داشتیم؛ باید بگویم  بخشنامه همین است که اگر جایی قانون عمل نمی‌شود تذکر به قانون داده شود. ما احساسمان این بود که یک بار قانون را  یادآور شویم. باید قانون جرم سیاسی عمل شود و به دوستان گفتیم. 

وی افزود: درست نیست که مسایل نسبت به شخص را  مساله به کل کشور و نظام سرایت دهیم.  مگر این هنراست. مساله اعتراض به من اعتراض به کل نظام نیست و نسبت به وزیر و قاضی هم همین طور است و رعایت این  دستورالعمل‌ها مهم است.

رئیس قوه قضائیه درباره حفظ حقوق شهروندی و آزادی‌های مشروع گفت: افرادی که به صورت آزاد قلم می زنند و سخن می گویند باید در حمایت از قانون قرار گیرند. محدودیت را قانون مشخص می‌کند. دادستان‌ها هم باید آزادی را تضمین و حفظ کنند و هر جایی تخلفی بود هم ورود کنند. در برخورد با این تخلفات هم توصیه ما این است که قضایی نشود مثلاً در رابطه با تخلفات مطبوعات نباید کسی آزادی‌اش  در این حوزه مورد خدشه قرار دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید