اتفاق بی‌سابقه در درآمدهای تبلیغات گوگل

کدخبر: ۳۴۴۶۷۰
اقتصادنیوز: برای اولین بار، درآمد گوگل از تبلیغات نزولی خواهد بود. اما درآمد حاصل از تبلیغات برای شرکت های آمازون و فیسبوک افزایش خواهد یافت.

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از سی ان بی سی، ایمارکتر در گزارشی اعلام کرد درآمد گوگل از تبلیغات آمریکا در سال جاری 5.3 درصد کاهش خواهد یافت. ایمارکتر پیش بینی می کند گوگل در سال جاری 39.58 میلیارد دلار از تبلیغات کسب کند. طبق پیش بینی این گزارش، درآمد شرکت گوگل در سال 2021 و 2022 به ترتیب 20% و 11% رشد خواهد داشت. به گفته ی نیکول پرین، تحلیل گر ایمارکتر، رشد درآمد تبلیغات گوگل از سال 2016 کندتر از کل بازار تبلیغات دیجیتال بوده است.  همچنین به دلیل همه گیری کرونا گوگل در مقایسه با آمازون و فیسبوک بیشتر تحت تاثیر اختلال در صنعت سفر و گردشگری قرار گرفته است. لغو پروازها و توقف سفرها بر اثر ویروس کرونا، ضربه سختی به صنعت سفر وارد کرده است.

در همین حال، فیسبوک در سال جاری شاهد افزایش درآمد تبلیغات خواهد بود. درآمد تبلیغاتی این شرکت در سال 2019  با 26.1 درصد افزایش نسبت به سال قبل، حدود 29.95 میلیارد دلار بود. ایمارکتر پیش بینی می کند درآمد حاصل از تبلیغات شرکت فیسبوک در سال جاری با 4.9 درصد رشد به 31.43 میلیارد دلار برسد. طبق این پیش بینی، درآمد آمازون نیز در سال 2020 افزایش یافته و به 12.75 میلیارد دلار خواهد رسید.

رشد فیسبوک و آمازون در طول همه گیری کرونا می تواند جایگاه نخست گوگل را در بازار تبلیغات دیجیتال به خطر بیندازد. گوگل در سال گذشته سهم 31.6 درصدی از بازار تبلیغات را به خود اختصاص داده بود. سهم تبلیغات فیسبوک و آمازون نیز به ترتیب 22.7% و 7.8% بوده است. انتظار می رود گوگل در سال جاری 29.4 درصد از کل تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص دهد.

مترجم: گیسو جعفری

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید