گزینه‌های پیش‌روی هیئت‌رئیسه مجلس برای تشکیل کمیسیون قضایی در دوره کرونا!

کدخبر: ۳۴۴۷۹۲
اقتصادنیوز: عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از تصمیم این هیئت برای تعیین تکلیف تشکیل کمیسیون حقوقی و قضایی را تشریح کرد.
گزینه‌های پیش‌روی هیئت‌رئیسه مجلس برای تشکیل کمیسیون قضایی در دوره کرونا!

به گزارش اقتصادنیوز حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم از تصمیم جدید هیئت‌‌رئیسه پارلمان برای تعیین تکلیف کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر داد و گفت: کمیسیون‌‌‌های قضایی، شوراها و فرهنگی با استقبال کمتری از سوی نمایندگان در این دوره مواجه بودند که با در نظر گرفتن توانمندی‌ها و تحصیلات نمایندگان و سوابق‌شان، این کمیسیون‌‌ها، به جز کمیسیون قضایی و حقوقی چیدمان شده است.

وی با اشاره به تصمیم هیئت‌رئیسه مجلس برای تعیین تکلیف کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، اظهارداشت: با توجه به اینکه در این دوره مجلس، 14 نماینده کسری داریم و به خاطر کرونا نیز انتخابات مرحله دوم در فروردین انجام نشد که یک اشکالی است که به واسطه کرونا وارد شده است، بنابراین باید تصمیم مدیریتی در این خصوص گرفته شود و یا اینکه به نوعی استثنائا درباره کمیسیون قضایی که مشکل ایجاد شده، تصمیمی اتخاذ شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد تا استثایی به آیین‌نامه الحاق شود که کمیسیون قضایی با کمتر از حدنصاب که حداقل 19 نفر است، کار خود را آغاز کند، این یکی از گزینه‌های مدنظر برای تعیین تکلیف کمیسیون قضایی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید