یک متخصص بیماری‌های عفونی:

خطر شیوع بیماری‌های منتقله از آب آغاز شد

کدخبر: ۳۴۴۸۰۵
یک متخصص بیماری‌های عفونی از زنگ خطر شیوع بیماری های منتقله از آب با آغاز فصل تابستان در مازندران خبر داد.
خطر شیوع بیماری‌های منتقله از آب آغاز شد

به گزارش اقتصادنیوز، فرهنگ بابامحمودی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:در فصل گرما و با مصرف بیشتر آب احتمال بروز بیماری های منتقله از آب افزایش می‌یابد و از طرفی امکان انتقال این بیماری ها با افزایش مسافرت ها و مصرف آب آشامیدنی غیرمطمئن نیز وجود دارد.

وی افزود: اگر در مورد بیماری‌های منتقله از آب بخواهیم صحبت کنیم با آغاز فصل گرما و تابستان مردم ه صورت سیاحتی به دامن طبیعت جنگل و کوه رفته و مسلم است در معرض آب‌های الوده قرار می‌گیرند بنابراین توصیه می کنیم حتما با خود بطری آب به همراه داشته باشند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، خاطرنشان کرد: مردمی که در مسافرت در کنار جوی چشمه و نهرها توقف می کنند مراقب کودکان نیز باشند تا از هر آبی استفاده نکنند، زیرا آب آلوده در فصل تابستان موجب شیوع بیماری‌های اسهالی از جمله وبا و اسهال خونی می شود.

زلال بودن آب چشمه‌ها به معنای پاک بودن نیست!

بابا محمودی با تاکید بر اینکه مردم در صورت مشکوک بودن از سلامت آب حتما اقدام به جوشاندن آب کنند، تصریح کرد: زلال بودن آب جویبارها و چشمه ها به معنی سالم بودن آن نیست، زیرا ممکن است آب در نقاط بالادست توسط انسان، دام، پرندگان ،مزارع و باغات کشاورزی آلوده شده باشد.

وی ادامه داد: آب لوله‌کشی شبکه‌های آب رسانی شهری و روستایی، سالم و قابل شرب است، چراکه این آب کلرزنی و گندزدایی شده و تحت نظارت کارشناسان سلامت محیط در حوزه شهری و روستایی قرار دارد.

استاد بیماری‌های عفونی گروه عفونی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: افرادی که در روزهای تعطیل به همراه خانواده یا دوستان به طبیعت سفر می کنند و در صورتی که امکان دسترسی به آب سالم بهداشتی یا آب بطری شده وجود نداشته باشد، توصیه می شود آب را به مدت 3 تا 5 دقیقه در حال جوشیدن قرار داده و پس از سرد شدن میل کنند.

بابامحمودی افزود: آب‌های بسته‌بندی شده باید دارای تاریخ تولید، انقضا، شماره پروانه ساخت، کد یا شناسه نظارت، پروانه بهداشتی وزارت بهداشت و دارای نشان سازمان غذا و دارو باشد.

وی ادامه داد: بهتر است از مصرف شربت و نوشابه یا انواع نوشیدنی های بسته بندی نشده که احتمال دارد از آب آلوده یا غیر مطمئن در تهیه آن استفاده شده باشد پرهیز شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید