پاسخ روحانی به پیشنهاد جدید ترامپ

کدخبر: ۳۴۴۹۲۹
رئیس جمهوری با اشاره به پیشنهاد‌های اخیر دونالد ترامپ مبنی بر آمادگی برای مذاکره با تهران بویژه آن بخش از اظهارات رئیس جمهوری آمریکا که بر حصول توافقی بهتر پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر تاکید داشت، تصریح کرد که کشورش معطل هیچ انتخاباتی نیست و برای گفتگو مشکلی ندارد به شرط آنکه کاخ سفید مصمم باشد و برای اقدامات گذشته خود عذرخواهی کند.
پاسخ روحانی به پیشنهاد جدید ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز، حسن روحانی که روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیئت دولت سخن می‌گفت با اشاره به پیشنهاد‌های اخیر دونالد ترامپ مبنی بر آمادگی برای مذاکره با تهران بویژه آن بخش از اظهارات رئیس جمهوری آمریکا که بر حصول توافقی بهتر پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر تاکید داشت، تصریح کرد که ایران معطل هیچ انتخاباتی نیست و برای گفتگو مشکلی ندارد به شرط آنکه کاخ سفید مصمم باشد و برای اقدامات گذشته خود عذرخواهی کند.

 روحانی در این خصوص یادآور شد: هر لحظه که آمریکا اعلام کند به قانون و به مقررات سازمان ملل برگشته و بگوید به تعهدات در چارچوب ۱+۵ برمی‌گردد، آن وقت ما آماده مذاکره هستیم.

این بخش از سخنان رئیس جمهوری ایران به اظهارات اخیر دونالد ترامپ اشاره دارد که ضمن پیشنهاد دوباره گفتگو به مقامات تهران توصیه کرده بود در انتظار نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نمانند زیرا وی معتقد است که قطعا پیروز خواهد شد و در این صورت دستیابی به توافق مورد نظر برای ایران بسیار دشوارتر می‌شود.

حسن روحانی در ادامه پیشنهاد‌های مذاکره از سوی آمریکا را «حرافی» و «تعارفاتی» با نیات انتخاباتی توصیف کرد و گفت: «هر وقت آنها تسلیم قانون شده، عذرخواهی کرده و صدمه‌ای که به ملت ایران زدند را جبران کرده و غرامت دادند، ما مشکلی نداریم.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید