پزشکی قانونی: استعلامی در رابطه با اخذ DNA منصوری نداشتیم

کدخبر: ۳۴۴۹۳۵
اقتصادنیوز : مدیر کل پزشکی قانونی تهران گفت: استعلامی از مراجع قضایی در رابطه با پرونده مرگ غلامرضا منصوری نداشتیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ،مهدی فروزش در جمع خبرنگاران با ارائه آماری از عملکرد پزشکی قانونی تهران گفت: کل معاینات سرپایی در سال ۹۸، ۲۳۷ هزار ۴۳۷ مورد پرونده تشکیل شده است که نسبت به سال ۹۷ که ۲۳۷ هزار و ۸۴۰ پرونده بوده دو درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در خصوص آمار معاینات مربوط به نزاع گفت: ۱۲.۵ درصد در این حوزه کاهش داشته‌ایم.

فروزش در رابطه با آمار سقط جنین گفت: در سال ۹۸، هزار و ۸۷۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفته که این تعداد نسبت به سال ۹۷ دو درصد کاهش آمار داشته است.

وی در رابطه با پرونده‌های حوزه روانپزشکی بیان کرد: تعداد پرونده‌های مورد رسیدگی در سال ۹۸، ۱۲ هزار و ۴۳۶ مورد بوده که در سال ۹۷، ۱۰ هزار ۶۴۶ مورد بوده که شاهد کاهش ۱۶.۸ درصدی هستیم.

وی در خصوص پرونده‌های متوفیان بیان کرد: کل معاینه اجسادی که در سال ۹۸ در اداره کل پزشکی قانونی تهران و در مجموعه تشخیصی آزمایشگاهی صورت گرفته ۱۲ هزار و ۸۲۹ مورد بوده که تعیین علت فوت شده‌اند و نسبت به سال ۹۷ که ۱۲ هزار و ۱۴۹ مورد بوده حدود ۵۷ درصد رشد را در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به تشکیک در مرگ قاضی منصوری از «جسد» و خانواده منصوری آزمایش DNA گرفته یا اقدام دیگری انجام داده‌اید؟ گفت: سازمان پزشکی قانونی به تبع وظیفه ذاتی که دارد باید در پاسخ به استعلام مراجع قضائی کار کارشناسی انجام دهد. در حال حاضر هیچ‌گونه استعلام از طریق مراجع قضائی در ارتباط با پرونده مورد اشاره در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران صورت نگرفته است. اگر قاعدتاً استعلامی هم صورت بگیرد باید ببینیم که مفاد استعلامی و نظری که از ما خواسته شده چیست بعد بر اساس آن رسیدگی کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید