افشاگری عمران‌خان درباره تحرکات بدخواهان روابط ایران و عربستان

کدخبر: ۳۴۵۱۲۵
اقتصادنیوز: نخست وزیر پاکستان با اشاره به تداوم تلاش‌های کشورش برای تنش زدایی در منطقه هشدار داد: بدخواهان روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان خواستار تشدید اختلافات و بروز درگیری هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، «عمران‌خان» عصر پنجشنبه در سخنرانی در صحن علنی مجلس ملی پاکستان، به تببین دستاوردهای دولت این کشور در حوزه سیاست خارجی طی ماه‌های اخیر پرداخت. 

وی با یادآوری روابط نزدیک و همسایگی با جمهوری اسلامی ایران و تعاملات پاکستان با عربستان، در مورد نقش آفرینی در جهت تنش زدایی ابراز افتخار کرد و افزود: ما مفتخر به انجام تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه هستیم. 

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: تلاش‌هایی در سابق صوت گرفت و این فرآیند همچنان ادامه ادامه دارد، هرچند برخی مسائل همچنان سرجای خود باقی است اما تلاش‌ها ما ادامه خواهد داشت. 

وی تاکید کرد: بدخواهان روابط ایران و عربستان درصدد تشدید این اختلافات هستند، وضعیتی که ما امروز در سوریه، سومالی، لیبی و افغانستان شاهد آن هستیم. 

عمران‌خان بدون اشاره به طرف خاصی گفت: اخلالگران و برخی از بازیگران حامی بهبود روابط ایران و عربستان نیستند. 

نخست وزیر پاکستان در جریان دومین بازدید رسمی خود از جمهوری اسلامی ایران، ۲۱ مهرماه سال گذشته با هدف افزایش صلح و امنیت در منطقه به تهران سفر کرد. 

عمران‌خان در این سفر با رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. 

ناظران سیاسی در پاکستان بر این باورند که عمران‌خان به عنوان یک رهبر نوظهور مسلمان، باید نقش خود را برای حل و فصل اختلافات بین امت مسلمان ایفا کند. 

پاکستان برای میانجیگری میان ایران و عربستان سعودی ابراز تمایل کرده و این درخواست ناشی از نگرانی‌های اسلام آباد در مورد صلح منطقه‌ای است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید