کشف 1/7 تن مواد مخدر اطراف مدارس و دانشگاه‌های کشور

کدخبر: ۳۴۵۲۲۷
معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت‌: در سال گذشته دوهزار و ۶۶۴ طرح کنترلی صرفاً در حاشیه مراکز آموزشی کشور اعم از مراکز تحت مدیریت وزارت آموزش و پرورش یا مراکز آموزش عالی انجام و در مجموع یک‌هزار و ۶۹۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.
کشف 1/7 تن مواد مخدر اطراف مدارس و دانشگاه‌های کشور

ناصر اصلانی؛ معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر به تسنیم گفت: پلیس طرحی با عنوان پاکسازی نقاط آلوده در شعاع 200متری مدارس و مراکز آموزشی با آغاز سال تحصیلی از سالهای گذشته اجرا می‌کند و با جدیت لازم با بزهکاران، معتادان متجاهر و توزیع‌کنندگان مواد برخورد قاطعانه دارد که در سال گذشته، دوهزار و 664 طرح کنترلی صرفاً در حاشیه مراکز آموزشی کشور اعم از مراکز تحت مدیریت وزارت آموزش و پرورش یا مراکز آموزش عالی انجام و در این طرحها، دوهزار و 773 نقطه با عملیات کنترلی و مراقبتی پلیس پاکسازی و در مجموع یک‌هزار و 690 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است.

او ادامه داد: شاید این سؤال پیش بیاید که؛ آیا مقصد این حجم از مواد مکشوفه در حاشیه تا شعاع 200متری مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاهی، برای مصرف دانش‌آموزان بوده است؟ خیر نباید سوءتفاهم به وجود آید، پلیس مصمم است این‌گونه مناطق را بیشتر کنترل کند تا دانش‌آموزان از این آسیب در امان بمانند.

اصلانی گفت: در سال گذشته همچنین 6هزار و 450 خرده‌فروش مواد مخدر و 12هزار و 635 معتاد در حواشی مراکز آموزشی شناسایی و بازداشت شده‌اند. پلیس مرتباً به‌شکل روزانه این کار را برای سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان انجام می‌دهد البته این انتظار را داریم همان‌قدر که پلیس و مسئولان نیز حساسیت دارند مردم نیز در این رابطه احساس مسئولیت داشته و حساس باشند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک مراتب را به پلیس گزارش کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید