تایید خبر استیضاح هیات رئیسه مجلس/تخصص روحانیون عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در اموری مانند زنبورداری

کدخبر: ۳۴۵۲۵۲
اقتصادنیوز: عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با 55آنلاین خبر استیضاح هیئت رئیسه را تایید و خبر استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را رد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز حسینعلی حاجی دلیگانی  در خصوص خبر اسیتضاح صدامضایی هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: اصل مطلب برمی‌گردد به اعتراضاتی که برخی از همکاران به کمیسیونی که دوست داشتند در آن حضور داشته بشند و نتوانستد وارد آن کمیسیون شوند. موضوع از این قرار است و مدعی هستند که مهندسی صورت گرفته است. در حالی که به هر حال به اعتراضات این افراد هم رسیدگی شده است. 

وی ادامه داد: بعید هم میدانم که صد نفر باشند چون از کل تعداد افرادی که نسبت به کمیسیون‌ها معترض بودند، مواردی درست بود و رسیدگی ومرتفع شد‌. تعداد باقی‌مانده‌ای که هنوز هم قانع نشدند شاید به تعداد انگشتان دو دست باشد. به عنوان مثال رشته تحصیلی آقای مختار که این بحث را دنبال می‌کند، علوم اجتماعی بوده است ولی می‌گوید حتما باید به کمیسیون انرژی یا کمیسیون عمران بروم. این در حالی است که تحصیلاتش در بعد علوم اجتماعی بوده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره تفاوت طرح شفافیت آرا مجلس یازدهم با مجلس پیشین، گفت: در اصل خیلی تفاوتی ندارد و هدف هر دو شفافیت آرا نمایندگان می‌باشد با نوع نوشتن متفاوت. من برداشتی از محدود شدن طرح مجلس یازدهم نسبت به مجلس دهم ندارم.

وی از پیگیری دوباره طرح تحقیق و تفحص از مجلس که در دوره قبل با مخالفت رئیس مجلس وقت به جایی نرسید خبر داد و گفت: ان شاءالله فرصت کنیم، آن را دنبال می‌کنیم.

وی همچنین درباره حضور روحانیون در کمیسیون کشاورزی و تخصص داشتن آن‌ها در این زمینه تصریح کرد: آن افراد روحانی که وارد کمیسیون کشاورزی شدند، عموما در جلسه تصمیم‌گیری مستنداتی ارائه دادند مبنی بر اینکه علاوه بر کسوت روحانی متخصص در امور زنبورداری و... بودند و عملا تجربه کاری در این جهت هم داشتند. 

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این سوال که "آیا علت حضور روحانیون در کمیسیون کشاورزی، اقتصاد بر پایه بر کشاورزی حوزه انتخابیه متبوعشان نیست؟" گفت: این هم می‌تواند باشد. بالاخره برای ورود به یک کمیسیون هم نیاز به یک سری سابقه تحصیلی و سوابق اجرایی دارد. 

وی درباره بحث استیضاح وزیر کشاورزی خاطرنشان کرد: این بحث در مجلس دنبال نمی‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید