امام‌جمعه اردیبل:

کل معضل مسکن و خودرو با یک مصوبه مجلس حل می‌شود!

کدخبر: ۳۴۵۲۵۵
اقتصادنیوز: امام جمعه اردبیل گفت: کسانی که کالاها را برای ملت گران می‌کنند مثل موجودات درنده‌ای هستند که به ملت حمله کرده‌اند و در این بین دولت باید گرانی‌های اخیر کنترل کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: دولت باید در مقابل کسانی که به بهانه افزایش قیمت دلار کالاها را گران می کنند یستادگی کرده و ملت را از دست این افراد درنده خو نجات دهد. 

وی افزود: جای تأسف است که با بالا رفتن دلار تمام فروشندگان و تولیدکنندگان و ارائه کنندگان خدمات می خواهند قیمت کالا و خدمات را بالا ببرند و  این ظلم به ملت ماست و عواقب آن فردا متوجه خود گران فروشان هم خواهد شد.

عاملی ادامه داد: ایران در بسیاری از کالاها مانند آهن، میلگرد، ام دی اف، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودروهای داخلی، مصالح ساختمانی و  تجهیزات ساختمانی به خودکفایی رسیده است و ربطی به دلار ندارد و  بسیاری از کالاها از مواد شیمیایی است که ایران آن را صادر می‌کند.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنانش با تقدیر از خیرین مسکن‌ساز استان که احداث ۱۴۴ واحد مسکونی را برای فقراء شروع کردند، افزود: در خصوص مسکن هم دولت ومجلس باید به طور جدی ورود کنند اگر پولی که برای مسکن مهر اختصاص داده شده بود بعد از بازگشت با همان درصد به مسکن اختصاص داده می‌شد و دولت در آن تصرف نمی‌کرد شاهد این وضع نبودیم.

عاملی بیان کرد: اگر دولت از ابتدا برای مسکن اضافی مالیات وضع می‌کرد شاهد این وضع نبودیم و  در این مسیر یک نرم‌افزار دست دولت است که در یک لحظه تمام املاک هر ایرانی را نشان می‌دهد و اخذ مالیات بر مسکن اضافه هیچ تنش اجتماعی درست نمی‌کند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: دولت باید هزینه اموال اضافی مثل خانه اضافی، زمین اضافی و ماشین اضافی را با وضع مالیات بالا ببرد تا هم کمبود برطرف شود و تقاضای کاذب از بین برود و هم متمولین مجبور شوند مال خود را از جمود بیرون بیاورند و وارد چرخه تولید و اقتصاد کنند.

وی تاکید کرد: در یک کلمه کل معضل مسکن با یک مصوبه مجلس و با یک طرح یا با یک لایحه دولت حل می‌شود همچنان که خودرو نیز اینگونه است.

عاملی در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به دعوای جان بولتون و ترامپ گفت: با چاپ شدن کتاب بولتون و افشای خیانت‌های ترامپ در مقابل رییس جمهور امریکا بولتون را دروغگوی بزرگ خواند در حالیکه تمام تصمیمات خود در برابر ایران را با مشاوره‌های این مرد خبیث گرفت. 

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وقتی برجام بسته شد در اثنای آن جان کری از دوچرخه افتاده بود و پایش شکسته بود. بعد از انعقاد برجام یک سناتور به جان کری تعریض کرد و گفت وقتی از دوچرخه افتادی پایت نشکست بلکه مغزت آسیب دید و نشان آسیب دیدن مغز شما این است که ایران سر شما کلاه گذاشت، در مقابل جان کری گفت شما سناتورها خیال خام دارید خیال می کنید که تحریم، ایران را تسلیم می کند اما ایران اهل تسلیم نیست.

وی افزود: بعضی از سیاستمداران معتقدند که همکاری بیشتر با غربی‌ها و نهادهای بین المللی به ظاهر مستقل که در سیطره غربی هاست باعث می‌شود مشکلات ما حل شود که این نظریه بارها نتیجه عکس نشان داده است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: همکاری ایران با آمریکا در افغانستان که عاجز از عبور دادن سوخت بودند و  همکاری با آمریکا در عراق همه نتیجه عکس دادند و به جای تشکر و همکاری به ایران لقب محور شرارت دادند و حالا کل اسرار و امکنه هسته‌ای خود را در اختیار آژانس هسته‌ای قرار دادیم تا بدانند که ما چیزی برای پنهان کردن نداریم اما صدور قطعنامه توسط آژانس علیه ایران که این هفته صورت گرفت ثابت کرد که آنها اهل همکاری نیستند. 

 امام جمعه اردبیل  به مناسبت هفته قوه قضاییه تصریح کرد: تابستان سال ۱۳۶۰ تابستان تلخی برای مردم ما بود. اول تیر همان سال بنی صدر آن قدر کارهای خلاف کرد که توسط امام عزل شد و  در ۶ تیر رهبر معظم انقلاب که آن زمان نماینده مجلس شورای اسلامی و نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه تهران بودند در مسجد ابوذر ترور شدند اما ناموفق ماند. وی افزود: فردای آن روز یعنی در هفت تیر در مقر دفتر حزب جمهوری اسلامی در خیابان سرچشمه تهران ۷۲دو تن از جمله شهید بهشتی شهید شدند و در ۸ شهریور همان سال رییس جمهور و نخست وزیر یعنی شهیدان رجایی و باهنر به شهادت رسیدند.

عاملی گفت: ملت ما بهای سنگینی را برای کشور اسلامی و جمهوری اسلامی پرداخت کرده است و  منافقین تا حال بیش از ۱۷ هزار انسان بی‌گناه را ترور کرده اند که در میان ترورشدگان ۹۷۲ دانش آموز، ۹۹۵ بازاری و کسبه، ۱۹۶ روحانی، ۱۰۵۱ کارگر، ۳۰۰ دانشجو، ۴۰۱ کشاورز وجود دارد. 

وی بیان کرد: سخت تر از ترور این است که پارلمان اروپا و کنگره آمریکا این جریان تروریستی و این جرثومه‌های فساد، جنایت و خونخواری را از لیست سیاه خود خارج کرده و دفاع از آنها و حمایت از آنها را وظیفه خود دانسته اند. 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: عجیب این است که همان تروریست‌ها در حال حاضر در حمایت آمریکا و انگلیس مشغول اقدامات مجرمانه خود هستند اما این دولت‌ها با پررویی و بی حیایی و با وقاحت از حقوق بشر صحبت می‌کنند و ایران را در رتبه اول ناقضین حقوق بشر قرار می‌دهند بنابراین اقدام اخیر آنها که ایران را از جهت حقوق بشر محکوم کردند فاقد ارزش است.

وی گفت: عجیب تر این است که در حال حاضر بدترین نقض حقوق بشر در خیابان‌های آمریکا اتفاق می افتد ولی اروپا حتی جرأت کوچک ترین اعتراض به آنها را ندارد و به جای آنها ایران را محکوم می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید