آخرین خبرها از جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

کدخبر: ۳۴۵۴۶۹
اقتصادنیوز؛ خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که یک آژانس فرانسوی اعلام کرد به زودی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را می‌خواند.
آخرین خبرها از جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ شرکت تحقیقات سوانح هوایی BEA فرانسه اعلام کرد به درخواست ایران به زودی جعبه سیاه هواپیمای ساقط شده اوکراینی را خوانده و محتویات آن را دانلود خواهد کرد. این شرکت فرانسوی اعلام کرده کار تعمیر و خوانش جعبه سیاه کابین خلبان و محل ذخیره اطلاعات هواپیما را در روز ۲۰ جولای- ۳۰ تیر- انجام خواهد داد. مقامات کانادایی که تعدادی از اتباع این کشور نیز در هواپیمای اوکراینی جان خود را از دست دادند اعلام کردند یک تیم را به فرانسه اعزام خواهند کرد. یک مقام اداره ملی امنیت پرازهای آمریکا اعلام کرده همچنان در روند تحقیقات این حادثه مشارکت دارد اما نگفت تیمی به فرانسه اعزام کرده یا خیر.

خبرگزاری فرانسه همچنین اعلام کرد: یک مقام کانادایی گفته تهران از اتاوا درخواست کرده تا روابط دو کشور از سر گرفته شود اما این درخواست را به عنوان پیش‌شرط ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه مطرح نکرده است. روابط ایران و کانادا از سال ۲۰۱۲ قطع شده است. این مقام ناشناس کانادایی گفته برای صحبت کردن در مورد از سرگرفتن روابط دو کشور هنوز زود است.

آژانس فرانسوی BEA که به درخواست ایران کار روی خواندن و تعمیر جعبه سیاه را برعهده دارد اعلام کرده نمایندگان ایران و طرف‌های غربی نیز می‌توانند در روند کار روی جعبه سیاه نظارت داشته باشند. این شرکت اعلام کرده ممکن است این تصمیم در لحظات آخر لغو شود. گفتنی است BEA روی حوادث و سوانح هوایی که جنجالی و بسیار دشوار بوده‌اند کار کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید