معرفی خوراکی‌هایی که به سرعت فشار خون شما را پایین می‌آورد

کدخبر: ۳۴۵۵۱۸
اقتصادنیوز: فشار خون بالا به فشار خونی اشاره می‌کند که به دیواره شریان‌های شما فشار وارد می‌کند. با گذشت زمان، فشار خون بالا می‌تواند باعث آسیب عروق خونی شود که منجر به بیماری‌های قلبی، بیماری کلیوی، سکته مغزی و سایر مشکلات می‌شود. فشار خون بالا گاهی اوقات قاتل خاموش نامیده می‌شود، زیرا هیچ علامتی ایجاد نمی‌کند و می‌تواند سال‌ها بدون توجه و بدون درمان بماند.
معرفی خوراکی‌هایی که به سرعت فشار خون شما را پایین می‌آورد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، سیاری از عوامل خطر فشار خون بالا مانند سن، سابقه خانوادگی، جنسیت و نژاد از کنترل شما خارج است. اما عواملی نیز وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را کنترل کنید، از جمله ورزش و رژیم غذایی. رژیم غذایی که می‌تواند به کنترل فشار خون کمک کند:

سبزیجات پهن برگ
پتاسیم به کلیه‌های شما کمک می‌کند تا از سدیم اضافی بدن خود خلاص شوند. این به نوبه خود فشار خون شما را کاهش می‌دهد. سبزیجات پهن برگ که پتاسیم زیادی دارند شامل مواردی مانند اسفناج است. بهتر است سبزیجات تازه مصرف کنید چرا که سبزیجات کنسرو شده اغلب سدیم اضافه دارند.

۸ خوراکی برای کاهش سریع فشار خون

انواع توت‌ها
انواع توت‌ها، به خصوص زغال اخته، سرشار از ترکیبات طبیعی به نام فلاونوئید‌ها هستند. یک مطالعه نشان داد که مصرف این ترکیبات ممکن است از فشار خون بالا جلوگیری کرده و به کاهش فشار خون کمک کنند. زغال اخته، تمشک و توت فرنگی به راحتی می‌توانند به رژیم غذایی شما اضافه شوند.

۸ خوراکی برای کاهش سریع فشار خون

چغندر قرمز
چغندر سرشار از اکسید نیتریک است، که می‌تواند به باز شدن رگ‌های خونی و کاهش فشار خون کمک کند. محققان همچنین دریافتند که نیترات موجود در آب چغندر در طی ۲۴ ساعت فشار خون را کاهش می‌دهد. می‌توانید آب چغندر را بخورید یا آن را پخته و پوره آن را مصرف کنید.

۸ خوراکی برای کاهش سریع فشار خون

جو دوسر
بلغور جو دوسر یک محصول عالی برای کاهش فشار خون در نظر گرفته شده است. خوردن بلغور جو دوسر برای صبحانه یک روش عالی برای سوخت رسانی بدن است. جو دوسر گزینه‌ای محبوب برای صبحانه است.

۸ خوراکی برای کاهش سریع فشار خون

موز
خوردن غذا‌هایی که سرشار از پتاسیم هستند بهتر از مصرف مکمل‌ها است. کافیست یک موز را به درون غلات یا جو دوسر خود خرد کنید. همچنین می‌توانید یک موز را به همراه یک تخم مرغ آب پز برای یک صبحانه سریع یا میان وعده میل کنید.

۸ خوراکی برای کاهش سریع فشار خون

سیر
سیر با افزایش مقدار اکسید نیتریک در بدن می‌تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند. اکسید نیتریک برای کاهش فشار خون یا تسهیل حرکت خون در شریان‌ها به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

۸ خوراکی برای کاهش سریع فشار خون

شکلات تلخ
یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که خوردن شکلات تیره با کاهش خطر بیماری قلبی عروقی همراه است. این مطالعه نشان می‌دهد که ممکن است حداکثر ۱۰۰ گرم شکلات تیره با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی همراه باشد.

۸ خوراکی برای کاهش سریع فشار خون

روغن زیتون
روغن زیتون نمونه‌ای از چربی سالم است. این ماده حاوی پلی فنول است که ترکیبات ضد التهابی دارد و می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید