هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان

کدخبر: ۳۴۵۵۲۶
اقتصادنیوز: اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان امروز شنبه نسبت به افزایش شدت بادهای 120 روزه در شمال استان هشدار نارنجی و نسبت به افزایش ارتفاع موج در سواحل دریای عمان هشدار زرد صادر کرد.
هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از امروز به شدت بادهای 120 روزه در منطقه سیستان افزوده شده است که پیش بینی می شود سرعت باد تا فردا افزایش یابد به طوریکه خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا و همچنین احتمال خسارت به تاسیسات و محصولات کشاورزی وجود دارد.

دوست محمد کلیم با بیان اینکه بعدازظهر یکشنبه از شدت باد در این منطقه کاسته خواهد شد، افزود: توصیه می شود مردم منطقه سیستان از تردد غیر ضروری در زمان غبارآلود بودن هوا خودداری کرده و ترددهای جاده ای با احتیاط انجام شود.

وی به هشدار سطح زرد این اداره کل نسبت به افزایش ارتفاع موج در سواحل دریای عمان اشاره کرد و گفت: از اواخر وقت امروز تا پایان روز دوشنبه دریای عمان متلاطم است و احتمال افزایش طول موج بین یک و نیم تا دو و نیم متر وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این مدت نواحی شرقی دریای عمان متلاطم است، ادامه داد: احتمال آسیب دیدن قایق های کوچک در این بازه زمانی وجود دارد به همین دلیل توصیه می شود از تردد هر گونه قایق های سبک و تفریحی در سواحل چابهار ممانعت شود و تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی در این زمینه اندیشیده شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید