مرگ دردناک پدر و پسر در زندان‌‌‌های هند

کدخبر: ۳۴۵۵۹۹
اقتصاد نیوز: مرگ یک پدر و پسر پس از بازداشت توسط پلیس در ایالت تامیل نادو در جنوب هند باعث تظاهرات اعتراضی شده است.
مرگ دردناک پدر و پسر در زندان‌‌‌های هند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا: پی ییاراج، ۵۸ ساله و پسرش فنیکس، ۳۸ ساله به اتهام باز بودن مغازه آنان پس از ساعات مجاز توسط پلیس بازداشت شدند. در حال حاضر، به خاطر شیوع ویروس کرونا، مقررات محدودیت رفت و آمد و کسب و کار در این ایالت برقرار است.

این دو نفر تمامی طول شب را در بازداشتگاه پلیس بودند و دو روز بعد به فاصله چند ساعت از یکدیگر، درگذشتند.

با انتشار خبر درگذشت آنان، گروهی از مردم ایالت از جمله چند تن از اعضای پارلمان محلی دست به اعتراض زدند و یک نهاد صنفی خواستار رسیدگی به این واقعه شد. دادگاه محلی نیز بررسی این موضوع را آغاز کرده است.

مشخص نیست که آیا نوع رفتار پلیس هنگام بازداشت عامل مرگ این دو نفر بوده یا دلیل دیگری وجود داشته است.

همزمان، اداره پلیس گفته است که ماموران مسؤول بازداشت این دو نفر تغییر سمت یافته‌اند و دولت محلی نیز مبلغ یک میلیون روپیه (بیش از ۱۳ هزار دلار) را به عنوان غرامت به خانواده‌های دو نفر پرداخته است.

کاربران رسانه‌های اجتماعی هند با اشاره به واکنش گسترده آمریکاییان به مرگ جورج فلوید در جریان بازداشت توسط پلیس گفته‌اند که نباید اجازه داد تخلفات احتمالی ماموران امنیتی در هند نادیده گرفته شود.

برخی از کاربران پلیس را به بدرفتاری با این دو نفر متهم کرده و از اینکه مرگ دو انسانی که غربی نیستند باعث واکنش متناسب نشده، انتقاد کرده‌اند.

آنان با یادآوری واکنش تند مقامات آمریکایی نسبت به ماموران بازداشت جورج فلوید، خواسته‌اند که ماموران بازداشت این دو نفر نیز به قتل متهم و محاکمه شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید