در تیراندازی ایالت کنتاکی آمریکا یک نفر کشته شد

کدخبر: ۳۴۵۶۷۲
اقتصاد نیوز: بامداد امروز بر اثر تیراندازی در شهر لوییزویل ایالت کنتاکی آمریکا دستکم یک نفر کشته و یک نفر زخمی شد.
در تیراندازی ایالت کنتاکی آمریکا یک نفر کشته شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اداره پلیس شهر لوییزویل در ایالت کنتاکی آمریکا اعلام کرد در حادثه تیراندازی بامداد امروز در این شهر دستکم یک نفر جان خود را از دست داده و یک نفر دیگر زخمی شده است.

در بیانیه پلیس در این خصوص آمده است: «حدود ساعت ۹ شب به وقت محلی (۱:۰۰ بامداد به وقت گرینویچ) گزارشی از تیراندازی در میدان پارک جفرسون به دست ما رسید. سپس تماس‌هایی برقرار شد که کارمندان بخش کلانتری در محل حضور دارند و اقدامات مربوط به نجات فرد مضروب را انجام می‌دهند. اما این اقدامات مفید واقع نشد و آن مرد در صحنه حادثه درگذشت. چندی بعد گزارشی از یک قربانی تیراندازی دیگر در تالار دادگستری به دستمان رسید. فرد مضروب بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.»

بنا به نوشته روزنامه «کوریئر ژورنال»، اعترضات مردمی به تیراندازی پلیس به سوی «بروئنا تیلور» یک شهروند سیاه پوست آمریکا، هفته‌هاست که در این منطقه در حال برگزاری است. اداره پلیس شهر لوییزویل در بیانیه‌ای اعلام کرد میدان پارک جفرسون را چند ساعتی خواهد بست.

در ۱۳ مارس سال جاری، تیلور ۲۶ ساله به ضرب گلوله ماموران پلیسی که در جستجوی دوست سابق او وارد خانه‌اش شده بودند کشته شد. درگذشت تیلور و جورج فلوید در مینیاپولیس و سایر آمریکایی‌های آفریقایی تبار به عنوان محرکی برای شعله‌ور شدن آتش اعتراضات به خشونت پلیس در سراسر آمریکا و سپس جهان عمل کرد. با این حال، خود این اعتراضات نیز با خشونت بی‌سابقه پلیس روبه‌رو شد و در قسمت‌هایی تظاهرات‌ها با اقدامات خرابکارانه و آتش‌سوزی و غارت همراه بود.

جورج فلوید در ۲۵ ژوئن در شهر مینیاپولیس به طرز فجیعی به دست پلیس سفید پوست آمریکا کشته شد و پس از این حادثه ابتدا در مینیاپولیس و سپس در سراسر ۵۰ ایالت آمریکا و همچنین چندین کشور دنیا تظاهرات‌هایی علیه برده‌داری و نژادپرستی سیستمی به راه افتاد که همچنان نیز ادامه دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید