ارزیابی نیویورک‌تایمز بر اساس نظرسنجی‌ها؛

چگونه اعتراضات آمریکا ترامپ را به آستانه سقوط سیاسی کشاند

کدخبر: ۳۴۵۷۰۹
اقتصادنیوز؛ نیویورک تایمز می‌نویسد: طبق پایش های تازه نیویورک تایمز و کالج سیینا(Siena )، اکثریت رای دهندگان آمریکایی از اعتراض نسبت به خشونت های پلیس و بی عدالتی های نژادی حمایت کرده و خواستار دگرش در رویه سیستم دادرسی کیفری هستند.
چگونه اعتراضات آمریکا ترامپ را به آستانه سقوط سیاسی کشاند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ قتل جورج فلوید نشان داد که سیستم دادرسی در آمریکا با مشکلات بسیاری مواجه است. از سوی دیگر تبعیض نژادی نهادینه شده در قوانین و سیستم‌‎های آمریکا نیز کاملاً به ضرر سیاهان تمام می‌شود.

پنجاه و نه درصد از رای دهندگان که تقریبا ۵۲ درصد از آنها را سفید پوستان تشکیل می دهند، معتقدند که مرگ جورج فلوید بخشی از الگوی گسترده تر خشونت بیش از حد پلیس نسبت به آمریکایی- آفریقایی تبارهاست. چهل و چهار درصد از رای دهندگان نظر بسیار مساعدی نسبت به جنبش “زندگی سیاهان مهم است” دارند.

پایش ها از ایالات هایی که قرار است در انتخابات ماه نوامبر نقش کلیدی ایفا کنند، نشان می دهد ۵۴ درصد از رای دهندگان در این ایالت ها معتقدند شیوه ای که سیستم دادرسی کیفری با سیاهان امریکایی رفتار می کند مسئله ای فراتر از شورش در تظاهرات اخیر است. تنها ۳۷ درصد معتقد بودند که شورش ها مسئله ای با اهمیت تر است.

نظرسنجی تازه ای نشان می دهد که چطور ترامپ دارد از کشوری فاصله می گیرد که ادعا می کند می خواهد رهبری آن را در دور بعدی برعهده بگیرد. او فقط علاقمند به صحبت با سفیدپوستان و حزب محافظه کار است. تمرکز محدود دولت او، منافع گسترده ی کشور و واقعیت های سیاسی کنونی را در بر نمی گیرد.

آقای هری یک سفید پوست چهل ساله است. او سال گذشته مجبور شد به خاطر برخی تمایلاتش از یک جمهوری خواه به یک دموکرات تغییر موضع دهد. او معتقد است که مرگ فلوید پیام هشداری به جامعه برای پایان دادن به خشونت های پلیس بود.

اگرچه این پایش نشان می دهد که جو بایدن در مسائل مربوط به عدالت نژادی و اعتقاد رای دهندگان به او برای اتحاد یک ملت از ترامپ پیش است، اما در عین حال از دشواری های چنین کاری پرده بر می دارد: چهل درصد از رای دهندگان معتقدند که تبعیض علیه سفید پوستان به اندازه ی سایر اشکال تبعیض، به یک مسئله ی بزرگ تبدیل شده است.

شکاف های بین نسلی گسترده تری در نحوه ی پاسخ دهی وجود دارد. تقریبا تمامی گروه های سنی معتقد اند که استفاده از زور علیه سیاهان امریکایی مسئله ای مهم تر از شورش های خیابانی است، با این حال، حمایت از جنبش “زندگی سیاهان مهم است” در رای دهندگان مسن تر کمتر است. شصت و هفت درصد از رای دهندگان بین سنین ۱۸ تا ۲۹ سال نظر بسیار مساعدی نسبت به جنبش “زندگی سیاهان مهم است” دارند، درست مشابه با ۵۴ درصد از رای دهندگان بین سنین ۳۰ تا ۴۴ سال.

در بین افراد ۴۵ تا ۶۴ ساله، این حمایت به ۳۷ درصد می رسد، در حالی که ۲۲ درصد این جنبش را نسبتا مطلوب می دانند. در رای دهندگان ۶۵ سال و بالاتر، تنها سی و یک درصد نظر بسیار مساعد و ۲۵ درصد نظر نسبتا مساعد دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید