بهترین گوشی های موبایل 2020

کدخبر: ۳۴۵۸۱۹
​اقتصاد نیوز:در این مقاله، بهترین گوشی‌های 2020 را معرفی می‌کنیم؛ چه محصولاتی که معرفی شده‌اند و چه محصولاتی که قرار است معرفی شوند. با زومیت همراه شوید.
بهترین گوشی های موبایل 2020

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از زومیت، تقریبا نیمی از سال ۲۰۲۰ گذشته است و در همین ۶ ماه، گوشی‌های مختلفی وارد بازار شده‌اند؛ گوشی‌هایی با پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه و دوربین‌های متعدد و نمایشگرهای بزرگ. این در حالی است که هنوز بسیاری از نام‌های مطرح در صنعت گوشی‌های موبایل مثل اپل، مدل‌های ۲۰۲۰ خود را معرفی نکرده‌اند. با‌وجود‌این، فرصت مغتنمی است که هم وضعیت گوشی‌های معرفی‌شده را بررسی کنیم و هم نگاهی به گوشی‌های آینده بیندازیم.

امسال تمرکز اصلی سازندگان گوشی‌های هوشمند روی دوربین و نمایشگر و اینترنت نسل پنجم بود. باتوجه‌به شیوع بیماری کرونا، کنفرانس جهانی موبایل لغو شد و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مجبور شدند که از محصولات جدیدشان در قالب مراسم‌های آنلاین رونمایی کنند. گفتنی است این کنفرانس معمولا در اسفند برگزار می‌شد. درکنار نام‌های همیشگی مثل سامسونگ و هواوی و شیائومی، امسال اپل هم پس از چهار سال، دومین نسل از گوشی‌های ارزان‌قیمت خود، یعنی آیفون SE را معرفی کرد.

علاوه‌بر همه‌ی این‌ها، در نیمه‌ی باقی‌مانده از سال جاری میلادی، انتظار داریم گوشی‌های هیجان‌انگیز دیگری مثل گلکسی نوت ۲۰ و آیفون ۱۲ هم معرفی شوند. پس با زومیت همراه باشید تا نگاهی اجمالی به بهترین گوشی‌های 2020 بیندازیم.

سامسونگ گلکسی اس 20

بهترین گوشی های 2020 سامسونگ گلکسی اس ۲۰ پلاس

سامسونگ در سال جاری میلادی سه مدل مختلف از پرچم‌داران  گلکسی اس  را معرفی کرد: مدل پایه با نام  گلکسی اس ۲۰  بدون پسوند و مدل  گلکسی اس ۲۰ پلاس  و مدل  گلکسی اس ۲۰ اولترا . این شرکت کره‌ای برای سری گلکسی اس ۲۰ سنگ‌تمام گذاشت و تقریبا فناوری خاصی در دنیای گوشی‌های موبایل وجود ندارد که در این گوشی‌ها پیدا نکنید. برخی از این فناوری‌ها عبارت‌اند از: بدنه‌ی فلزی با جدیدترین نسل از شیشه‌های مقاوم و ضدخش گوریلا گلس درکنار نمایشگرهای باکیفیت با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، جدیدترین نسخه‌ی اندروید، توانمند‌ترین پردازنده‌ی سامسونگ، ۸ تا ۱۶ گیگابایت رم، سریع‌ترین حافظه‌های داخلی، دوربین‌های عالی، بلندگوهای استریو و کامل‌ترین فناوری‌های ارتباطی و فناوری شارژ سریع.

همان‌طورکه در  بررسی گلکسی اس ۲۰  و  بررسی گلکسی اس ۲۰ اولترا  گفتیم، هر سه مدل تجربه‌ی کم‌وبیش یکسانی دراختیار کاربرانشان قرار می‌دهد. برتری مدل اولترا که قیمت زیادی دارد، بیشتر به بزرگ‌نمایی دوربین آن برمی‌گردد و برای اکثر کاربران خرید مدل پایه کفایت می‌کند.

سونی اکسپریا 1 مارک II

بهترین گوشی های 2020 سونی اکسپریا 1 مارک II جلو و پشت گوشی

پیش از هر چیز، باید بدانید به‌احتمال خیلی زیاد پرچم‌دار بسیار جذاب سونی را نمی‌توانید در بازار ایران پیدا کنید؛ زیرا فقط در تعداد محدود و بازارهای خاصی مثل آمریکا و ژاپن عرضه می‌شود. به‌هر‌صورت، اکسپریا 1 مارک II با برچسب قیمت ۱،۲۰۰ دلاری گوشی تمام‌عیاری است. طراحی زیبا و کشیده با بهترین مواد اولیه که امضای گوشی‌های پرچم‌دار سونی محسوب می‌شود، در اکسپریا 1 مارک II هم دیده می‌شود.

پرچم‌دار جدید سونی یکی از معدود گوشی‌های بازار است که همه‌ی امکانات را یکجا دارد؛ از درگاه کارت حافظه گرفته تا جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، بلندگوهای استریو، بدنه‌ی ضدآب، اندروید خالص گوگل، شارژ بی‌سیم، تنظیمات دستی دوربین و... تمام آن چیزی است که هر کاربر حرفه‌ای گوشی هوشمند نیاز دارد. همه‌ی این امکانات را در نمایشگر OLED و 4K تجربه می‌کنید که جزو بهترین‌ها در بین گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

شاید این گوشی سونی در فهرست بهترین گوشی‌های 2020 جزو معدود محصولاتی باشد که فاقد نمایشگر ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز و شارژ بسیار سریع است؛ ولی به‌طور‌کلی، یکی از بهترین تجربه‌های کارکردن با گوشی‌های هوشمند را ارائه می‌دهد.

وان پلاس 8 پرو

بهترین گوشی های 2020 وان پلاس 8 پرو رنگ های مختلف

خیلی بعید است که فهرستی از برترین گوشی‌ها را بیابید که نامی از محصولات وان‌پلاس در آن نباشد. دلایل زیادی هم برای این موضوع وجود دارد. این شرکت با اینکه هرسال تعداد محدودی گوشی وارد بازار می‌کند، همگی آن‌ها را جزوی از بهترین‌های دنیای موبایل می‌دانند. همین موضوع سبب شده است وان‌پلاس بتواند به یکی از تولیدکنندگان محبوب‌ و دوست‌داشتنی‌ گوشی‌های هوشمند تبدیل شود.

وان پلاس ۸ پرو که اواخر فروردین معرفی شد، یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر محسوب می‌شود؛ البته صفت «گران‌قیمت‌ترین گوشی وان‌پلاس» را هم یدک می‌کشد. وان پلاس ۸ پرو تمامی انتظارات از گوشی پرچم‌دار را در بهترین سطح برآورده می‌کند؛ از شارژ بی‌سیم گرفته تا پشتیبانی از اینترنت 5G و نمایشگر عریض با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز. همچنین برخلاف گلکسی اس ۲۰ با تراشه‌ی ساخت سامسونگ، وان پلاس ۸ پرو از تراشه‌ی توانمند  اسنپدراگون ۸۶۵  بهره می‌برد که عملکرد بهتری دارد.

البته در نظر داشته باشید احتمال خیلی کمی وجود دارد که بتوانید وان پلاس ۸ پرو را در بازار ایران پیدا کنید؛ اما اگر موفق به انجام این کار شدید و مشکلی هم با قیمت زیادش نداشتید، مطمئن باشید از خریدش پشیمان نخواهید شد.

شیائومی می 10 / می 10 پرو

بهترین گوشی های 2020 شیائومی می 10 پرو آبی و قهوه‌ای

گوشی دیگری که در فهرست بهترین گوشی‌های 2020 قرار می‌گیرد، می ۱۰، پرچم‌دار جدید شیائومی است. می ۱۰ که در آخرین روزهای بهمن‌ سال گذشته معرفی شد، نه‌تنها بهترین گوشی شیائومی محسوب می‌شود؛ بلکه یکی از گوشی‌های گران این شرکت چینی هم به‌حساب می‌آید.

می ۱۰ در دو نسخه‌ی معمولی و  پرو  رونمایی شد که مدل پرو از دوربین قوی‌تر، باتری حجیم‌تر، شارژر سریع‌تر و حافظه‌ ذخیره‌سازی بیشتری بهره می‌برد. به‌جز این ویژگی‌ها، سایر بخش‌های هر دو گوشی یکسان است. می ۱۰ و می ۱۰ پرو هر دو از بدنه‌ای خوش‌ساخت و باکیفیت، نمایشگر خمیده و عریض با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، تراشه‌ی قدرتمند  اسنپ‌دراگون ۸۶۵ ، جدیدترین نسخه‌ی اندروید،  دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی  و شارژ سریع بی‌سیم بهره می‌برند.

با اینکه ازنظر مشخصات سخت‌افزاری تفاوت زیادی بین می ۱۰ و گلکسی ۲۰ وجود ندارد، می ۱۰ برچسب قیمت ارزان‌تری دارد که خریدش را برای قشر گسترده‌ای از کاربران فراهم می‌کند. شیائومی می ۱۰ هم یکی از گوشی‌های پرچم‌دار به‌صرفه‌‌ی حال حاضر و هم یکی از بهترین گوشی‌های 2020 محسوب می‌شود.

آیفون SE 2020

بهترین گوشی های 2020 آیفون اس ای ۲۰۲۰ / iPhone SE 2020

در سال ۲۰۲۰ بالاخره پس از چهار سال، اپل نسل جدید گوشی ارزان‌قیمت  آیفون SE  را رونمایی کرد. البته در نظر داشته باشید که واژه‌ی  ارزان  از دید اپل و کاربران کاملا متفاوت است. برای خرید ارزان‌ترین مدل این گوشی با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، باید ۴۰۰ دلار بپردازید که البته در فروشگاه‌های کشور با قیمت بیش از ۱۲ میلیون تومان فروخته می‌شود. به‌هر‌صورت، اگر قصد خرید گوشی دست دوم ندارید و جزو طرفداران دوآتشه‌ی اپل هستید، آیفون SE 2020 تنها انتخابتان خواهد بود.

به‌طور‌خلاصه، آیفون SE 2020 در‌حقیقت آیفون ۱۱ در کالبد آیفون ۸ است؛ بنابراین ازنظر قدرت پردازشی، دور از واقعیت نیست اگر آن را سریع‌ترین گوشی حال حاضر جهان بدانیم؛ چراکه به‌لطف پردازنده‌ی توانمند A13 و پیکسل‌های کمتر نمایشگر، آیفون SE 2020 محصولی بسیار قدرتمند است.

البته اگر از قدرت فوق‌العاده گوشی و پشتیبانی نرم‌افزاری آن بگذرید، باید با طراحی قدیمی، حاشیه‌های ضخیم اطراف نمایشگر، شارژدهی متوسط باتری و عملکرد ضعیف دوربین در شب کنار بیایید.

هواوی پی 40 پرو / پی 40 پرو پلاس

بهترین گوشی های 2020 هواوی پی 40 پرو جلو و پشت

تا بدین‌لحظه در سال جاری میلادی، هواوی پی ۴۰ پرو آخرین پرچم‌دار معرفی‌شده محسوب می‌شود که قطعا می‌تواند در فهرست بهترین گوشی‌های 2020 قرار بگیرد. ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید: این گوشی که هیچ‌کدام از سرویس‌های گوگل را ندارد و محدودیت‌های فراوانی در اجرای اپلیکیشن‌های مختلف دارد، چطور می‌تواند در این فهرست قرار بگیرد؟ واقعیت این است اگر با محدودیت‌های اندروید بدون سرویس‌های گوگل کنار بیایید، پی ۴۰ پرو و مدل گران‌تر آن، پی ۴۰ پرو پلاس، به‌راحتی جزو بهترین گوشی‌های 2020 قرار می‌گیرند.

اگر به وب‌سایت DxOMark سری بزنید، متوجه خواهید شد پی ۴۰ پرو درحال‌حاضر بهترین دوربین را در بین تمامی محصولات دنیای گوشی‌‌های هوشمند دارد. پی ۴۰ پرو و پی ۴۰ پرو پلاس از تعداد زیادی دوربین با حسگرهایی با رزولوشن ۸ تا ۵۰ مگاپیکسل بهره می‌برند تا در وضعیت‌های کاربری مختلف، بهترین عملکرد را به‌ارمغان بیاورند. این دوربین‌ها نه‌تنها می‌توانند بهترین عکس‌ها را در بین همه‌ی گوشی‌ها ثبت کنند؛ بلکه امکانات زیادی مثل بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری هم ارائه می‌دهند.

حتی به‌جز بحث دوربین، سایر مشخصات این دو گوشی هم بسیار هیجان‌انگیز است. نمایشگرهای ۶٫۵۸ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی، تراشه‌ی قدرتمند کرین 990، مقادیر زیادی رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی و شارژ سریع ۴۰ واتی فقط بخشی از مشخصات این دو محسوب می‌شوند.

پی ۴۰ پرو پلاس که گران‌ترین پرچم‌دار هواوی هم به‌حساب می‌آید، بدنه‌ای ساخته‌شده از جنس سرامیک و یک دوربین بیشتر و شارژ بی‌سیم ۴۰ واتی را در‌مقایسه‌با پی ۴۰ پرو به‌همراه دارد.

سامسونگ گلکسی نوت 20 / نوت 20 پلاس / نوت 20 اولترا

بهترین گوشی های 2020 سامسونگ گلکسی نوت 20 جلو و پشت

بدون شک، گلکسی نوت ۲۰ هیجان‌انگیزترین گوشی اندرویدی است که درادامه‌ی سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد. هنوز اطلاعات رسمی و تأییدشده‌ای از این گوشی منتشر نشده، ولی طبق معمول، جزئیات زیادی درباره‌ی آن درز کرده است. احتمالا مثل گلکسی اس ۲۰، سری گلکسی نوت ۲۰ هم در سه نسخه‌ی  معمولی  و  پلاس  و  اولترا  عرضه خواهد شد. البته این احتمال هم وجود دارد که درکنار سه گوشی، نسل دوم گلکسی زد فلیپ یا گلکسی فولد هم معرفی شود.

گلکسی نوت ۲۰ باید مسیر موفق گلکسی نوت ۱۰ را ادامه دهد و برای این منظور نیز تمامی قابلیت‌ها و امکانات هیجان‌انگیز گلکسی اس ۲۰ قطعا به آن هم اضافه می‌شود. هر سه مدل در مراسم مجازی سامسونگ در شهریور معرفی خواهند شد. طبق شایعات منتشرشده، سری گلکسی نوت ۲۰ از نمایشگرهای عریض با دقت QHD Plus و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۶۵ یا ۸۶۵ پلاس بهره می‌برند و طبیعتااز فناوری ارتباطی 5G پشتیبانی خواهند کرد. طبق شایعات دیگر، نوت ۲۰ اولترا به‌عنوان گران‌ترین عضو خانواده، دوربینی ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و نمایشگری ۶٫۸۷ اینچی خواهد داشت.

همچنین طبق برخی شایعات، به‌جز قلم اس‌پن تفاوت بزرگ دیگری بین گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ وجود نخواهد داشت. در‌هر‌صورت، تجربه‌ نشان داده است سری گلکسی نوت جزو بهترین‌های بازار هستند و قطعا گلکسی نوت ۲۰ هم یکی از بهترین گوشی‌های 2020 خواهد بود.

آیفون 12 / آیفون 12 مکس / آیفون 12 پرو / آیفون 12 پرو مکس

بهترین گوشی های 2020 آیفون 12 جلو و پشت

مشخصا فهرست بهترین گوشی‌های 2020 بدون آیفون‌های 2020 تکمیل نخواهد بود. هرسال اطلاعات زیادی از آیفون‌ها پیش از رونمایی آن‌ها درز می‌کند و امسال هم شاهد افشای حجم زیادی از شایعات هستیم. مهم‌ترین مؤلفه‌ی آیفون‌های جدید طراحی متحول‌شده‌ی آن‌ها خواهد بود که بعد از سه سال، اپل زبان طراحی آیفون ۱۰ را کنار می‌گذارد و از زبان جدیدی بهره می‌برد. این طراحی جدید شباهت زیادی به گوشی‌های قدیمی اپل مثل آیفون 5 دارد.

آیفون ۱۲ احتمالا در چهار مدل معرفی خواهد شد:  آیفون ۱۲ ،  آیفون ۱۲ مکس ،  آیفون ۱۲ پرو  و آیفون ۱۲ پرو مکس. ابعاد نمایشگر این چهار گوشی هم بین ۵٫۴ تا ۶٫۷ اینچ خواهد بود. شایعات دیگر به این موضوع اشاره می‌کنند که هر چهار نسخه از نمایشگرهای OLED بهره می‌برند؛ ولی نمایشگر مدل‌های پرو به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز می‌شوند. پشتیبانی از فناوری ارتباطی 5G نیز یکی از امکاناتی است که احتمالا در آیفون‌های جدید شاهد آن باشیم.

هواوی میت 40 / میت 40 پرو

بهترین گوشی های 2020 هواوی میت 40 پشت و جلوی گوشی

با اینکه نسل بعدی گوشی‌های سری میت هم بدون سرویس‌های گوگل وارد بازار خواهند شد، نمی‌توانیم جذابیت‌ و قابلیت‌های آن را نادیده بگیریم. این گوشی در دو نسخه‌ی معمولی و  پرو  در پاییز معرفی می‌شود. البته مثل میت ۳۰، ممکن است هیچ‌وقت وارد بازارهای جهانی نشوند و اصلا نتوانید آن‌ها را بخرید. به‌احتمال زیاد این دو مدل با قیمتی مشابه سری میت ۳۰، یعنی ۸۸۰ دلار برای میت ۴۰ و ۱،۲۰۰ دلار برای میت ۴۰ پرو، عرضه خواهند شد.

طبق اطلاعات فاش‌شده، پرچم‌داران آینده‌ی هواوی به تراشه‌ی  Kirin 1020  مجهز می‌شوند. این تراشه‌ی پنج‌نانومتری احتمالا در ماه‌های آتی و پیش از معرفی سری میت ۴۰، رونمایی خواهد شد. همچنین، میت ۴۰ اولین گوشی هواوی خواهد بود که از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و دوربین جدید مجهز به حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. البته مشخص نیست این حسگر در هر دو نسخه‌ی میت ۴۰ استفاده می‌شود یا تنها در مدل پرو. ظاهرا هواوی از لنز Free-Form برای دوربین سوپرواید پرچم‌داران خود استفاده خواهد کرد که مانع از اعوجاج تصاویر می‌شود. موضوع مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید، محدودیت میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو در اجرای اپلیکیشن‌های مختلف است. هنوز مشخص نیست میت ۴۰ وارد بازار ایران شود یا به سرنوشت میت ۳۰ دچار شود.

ایسوس راگ فون 3

بهترین گوشی های 2020 ایسوس راگ فون 3 پشت و جلوی گوشی

با اینکه معمولا از نگاه گیمرهای کامپیوتر و کنسول‌ بازی، گیمرهای موبایل همواره در جایگاه پایین‌تری قرار دارند، در‌هر‌صورت بحث «موبایل گیمینگ» یکی از صنعت‌های جدی‌ و پول‌ساز دنیای فناوری به‌شمار می‌رود. این موضوع بر تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل پوشیده نیست و آن‌ها هم سعی می‌کنند هر‌از‌گاهی محصولی مخصوص علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل عرضه کنند.

یکی از گوشی‌های معروف‌ مخصوص بازی که چند سالی است توانسته سروصدای زیادی به‌پا کند، سری گوشی ایسوس ROG Phone است. حتما می‌دانید برند ROG یا Republic of Gamers که یکی از زیرمجموعه‌های ایسوس به‌حساب می‌آید که محصولاتی مختص گیمرها تولید می‌کند.

احتمالا ماه آینده، ایسوس نسل سوم از گوشی‌های مخصوص بازی ROG Phone را با نام ROG Phone 3 معرفی می‌کند. این محصول قرار است سریع‌ترین گوشی هوشمند جهان باشد؛ چراکه از نسخه‌ی اورکلاک‌شده‌ای از تراشه‌ی  اسنپدراگون ۸۶۵  بهره می‌برد. نمایشگر ۶٫۵۹ اینچی ۱۲۰ هرتزی، باتری ۶،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، حداکثر یک ترابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، تنها بخشی از مشخصات اصلی آن خواهند بود.

به‌جز گوشی‌های مذکور که حداقل معرفی تمامی آن‌ها تأیید شده است، گوشی‌های دیگری هم وجود دارند که البته هنوز خبر یا شایعه‌ای از مشخصات و تاریخ معرفی آن‌ها دردسترس نیست. برای مثال، بعید نیست شیائومی پرچم‌داری جدیدی از سری  می میکس  رونمایی کند و گوگل هم هنوز حرفی از سری  پیکسل ۵  نزده است. 

از دیدگاه شما، بهترین گوشی 2020 کدام است؟ آیا فکر می‌کنید شیوع ویروس کرونا تأثیری بر معرفی گوشی‌های جدید خواهد گذاشت؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی  گوشی موبایل  را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود. همچنین، می‌توانید برای اطلاع از آخرین  قیمت گوشی سامسونگ ،  قیمت گوشی شیائومی ،  قیمت گوشی هواوی  و  آیفون  از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی‌های 2020 شیائومی کدم‌اند؟

شیائومی در سال 2020 گوشی‌های متنوعی را وارد بازار کرده است. قدرتمندترین گوشی این شرکت، شیائومی می 10 نام دارد که از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۶۵ بهره می‌برد. در رده گوشی‌های میان‌رده هم، سری‌های ردمی نوت 9 و ردمی K30 بهترین گوشی‌های 2020 شیائومی محسوب می‌شوند.

بهترین گوشی‌های سامسونگ در سال 2020 کدم‌اند؟

سامسونگ طبق سنت هر سال، نسل جدید گوشی‌های سری گلکسی اس و گلکسی نوت را با نام گلکسی اس 20 و گلکسی نوت 20 وارد بازار می‌کند. سری گلکسی اس 20 درحال‌حاضر در سه مدل معمولی، پلاس و اولترا وارد بازار شده است و انتظار می‌رود که سری گلکسی نوت 20 هم با مدل‌های مشابهی عرضه شود.

بهترین گوشی‌های 2020 از نظر باتری کدام‌اند؟

امسال شرکت ایسوس قصد دارد نسل سوم گوشی راگ فون را با باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی وارد بازار کند که به احتمال زیاد، بهترین عملکرد را از نظر شارژدهی باتری خواهد داشت. به‌جز این گوشی، سری گوشی‌های ردمی نوت 9 شیائومی با باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی هم شارژدهی خیلی خوبی دارند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید